IPS - ESS - DCSH - Comunicações em congressos
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing IPS - ESS - DCSH - Comunicações em congressos by Title
Now showing 1 - 10 of 20
Results Per Page
Sort Options
- Age-related hearing loss: is this a preventable condition?Publication . Aparício, M.; Matos, T. M.; Arguello, Patricia; Antunes, M.; O'Neill, A.; Escada, P.; Caria, Helena
- Age4all: uma sinergia científica no IPSPublication . Leotournel, Anna; Germano, Helena; Gronita, Joaquim; Nunes, Nuno; Arguello, Patricia; Gomes, Ana; Teles, Edgar; Dias, Inês; Brito, Maeva; Gonçalves, Tânia; Caria, Helena
- A comunidade e o processo de construção de práticas inclusivas no âmbito da Intervenção Precoce.Publication . Gronita, Joaquim; Bernardo, Ana Cristina; Pimentel, Júlia; Matos, Cátia; Marques, Joana
- Do Seminário de Projeto ao Estágio: um percurso de aprendizagemPublication . Rolo, Ana; Arguello, Patricia
- Evaluation of an Early Intervention Program: Contributes to the Promotion of Inclusive PracticesPublication . Pimentel, Júlia; Gronita, Joaquim; Bernardo, Ana Cristina; Matos, Cátia; Marques, JoanaThe evaluation study on the research/action project “Early Intervention: the process of building and implementing good practices”, the research team aimed at gathering and analyzing data concerning the implemented practices of an Early Intervention (EI) team within Community, family, child, service and program and to compare them to international recommended practices. Sharing the evaluation plan and first results with the EI team under evaluation seems to have contributed to a better organization of the EI program, namely assessment and intervention process and instruments and the amount and quality of information shared with families and was, in itself a contribution to the change and improvement of EI team, and redefinition of goals and priorities of the program under evaluation. The results of the project and of the evaluation study enabled the team to identify models and procedures that will improve full inclusion for pre-school with special educational needs and their families.
- Formação multiprofissional: aprendizagem em contexto e tempo reaisPublication . Argüello, Patricia; Cerqueira, Andreia Filomena Ferreri de Gusmão Gonçalves; Bonança, Íris; Colaço, Gabriela; Gomes da Silva, Madalena; Gronita, Joaquim; Marques, António Manuel
- Gravidez na adolescência:narrativas da paternidadePublication . Marques, António Manuel
- Homens de classe: masculidade e posições sociaisPublication . Marques, António Manuel; Amâncio, LígiaEsta comunicação baseia-se numa parte de um projeto de pesquisa sobre os processos da construção social da masculinidade em contextos de dominância numérica e simbólica masculina e nas especificidades da identidade masculina que emergem nestes contextos. Nesta pesquisa, assumimos que os grupos profissionais com predomínio numérico de homens definem, provavelmente um contexto privilegiado para a observação da construção social da masculinidade e, ao mesmo tempo, evidenciam uma possível coincidência com a construção da feminilidade enquanto "outro". Nesta comunicação, e valorizando o facto de as quatro profissões envolvidas serem detentoras de capitais escolares e prestígio social diferenciados, realizamos uma análise comparativa que questiona a importância das posições de classe nos processos de construção das identidades profissionais e da masculinidade, aprofundando a relação entre os universos profissionais e a masculinidade hegemónica.
- Inclusão e deficiênciaPublication . Gronita, Joaquim