ISCAC - Dissertações de Mestrado
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing ISCAC - Dissertações de Mestrado by advisor "Baía, Bárbara Alexandre Regadas Correia"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- How does the application of neuromarketing techniques impact consumer behavior and decision-making in Portugal?Publication . Gonçalves, Bárbara Inês Silva; Abreu, Maria Madalena Eça Guimarães de; Baía, Bárbara Alexandre Regadas CorreiaNeuromarketing uses powerful techniques and plays a significant role in how marketing campaigns are created today and what services and products are needed or developed. Because neuromarketing is the study of the consumer buying process, marketers use it in accordance with the wants and needs of consumers. The purpose of this study is to determine whether consumers are consciously engaging with neuromarketing or whether they are unconsciously influenced by its tactics. It interprets demographic data, measures consumer awareness of neuromarketing in marketing campaigns and assesses perceptions of its effectiveness on behavior and decision-making. It also explores potential concerns, and behavioral implications and examines ethical and legal perspectives on neuromarketing. In order to gain a more complete understanding of the research topic, a survey was designed that included both qualitative and quantitative questions. The results, when broken down by generation, showed that generations do not play a key role in influencing consumer awareness or opinion. Furthermore, the use of neuromarketing techniques does not raise any major ethical concerns.
- Uso da tecnologia no ensino superior e Portugal depois da pandemia: estudo de casoPublication . Capelo, Beatriz dos Santos; Baía, Bárbara Alexandre Regadas CorreiaA presente dissertação tem como objetivo relatar de que forma é que a pandemia da Covid 19 (SARS-CoV-2) veio influenciar, e consequentemente, alterar os diferentes hábitos de vida da sociedade, entre eles o processo de aprendizagem dos alunos do ensino superior em Portugal. Como resposta à pandemia, as universidades, não só em Portugal, mas em todo o mundo, viram-se obrigadas a fechar, durante um período indefinido, e as aulas passaram a ser lecionadas através de diversas plataformas online. Nesta dissertação, vão-se realizar dois questionários, um direcionado aos alunos e outro aos docentes, do Instituto Superior de Contabilidade e Administração de Coimbra. O intuito destes questionários é perceber quais foram as vantagens e desvantagens sentidas não só pelos estudantes, como também pelos docentes, relativamente ao ensino à distância. É perceber quais as maiores dificuldades sentidas e quais os hábitos que, nos dias de hoje, se mantêm graças à evolução da tecnologia em tempo de pandemia. Para além de se querer saber o que aconteceu durante o período de pandemia, esta dissertação foca-se no “depois”, ou seja, no pós-pandemia.