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Usability of learning management system for teachers and students - Canvas as a case study

dc.contributor.advisorHernández-Ramírez, Rodrigo
dc.contributor.advisorMarques, Ana Luísa
dc.contributor.authorAl-Hayek, Walaa
dc.date.accessioned2023-01-10T17:45:05Z
dc.date.available2023-01-10T17:45:05Z
dc.date.issued2022-11
dc.description.abstractOver the last decades, schools have been using more Learning Management Systems (LMS). The pandemic accelerated the reliance on this type of tool. These tools are usually poorly designed and have an improper interface and complex problems, leading to a poor experience for both students and teachers. Most of these tools are designed to implement complex features and intricate interactions, but most institutions have adopted these systems without usability. The combination of poorly designed interface and usability testing makes these tools more challenging. It significantly affects teachers and students, their effectiveness, and the overall teaching and learning process. Starting from a usability analysis, based on Nielsen's heuristics, combined with some guidelines for User experience, we will map the main usability problems present in Canvas. This analysis will then serve as a basis for recommendations that might improve the user experience, which designers could implement either Canvas or other Learning Management Systems.pt_PT
dc.description.abstractNas últimas décadas, as escolas vêm utilizando mais o Sistemas de Gestão da Aprendizagem (LMS). A pandemia acelerou a dependência desse tipo de ferramenta. Essas ferramentas geralmente são mal projetadas e têm uma interface inadequada e problemas complexos, levando a uma má experiência para os alunos e os professores. A maioria dessas ferramentas é projetada para implementar recursos complexos e interações complexas, mas a maioria das instituições adotou esses sistemas sem usabilidade. A combinação da interface mal projetada e dos testes de usabilidade torna essas ferramentas mais desafiantes. Afeta significativamente os professores e os alunos, a sua eficácia e o processo global de ensino e aprendizagem. A partir de uma análise de usabilidade, baseada na heurística da Nielsen, combinada com algumas orientações para User experience, mapearemos os principais problemas de usabilidade que estão presentes no Canvas. Essa análise servirá como base para recomendações que podem melhorar a experiência do usuário, que os designers podem implementar no Canvas ou em outros sistemas de gestão de aprendizagem.pt_PT
dc.identifier.tid203157630pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.26/43114
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectLearning management systems (LMS)pt_PT
dc.subjectUsabilidadept_PT
dc.subjectCanvaspt_PT
dc.subjectAlunospt_PT
dc.subjectProfessorespt_PT
dc.titleUsability of learning management system for teachers and students - Canvas as a case studypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsclosedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorInstituto de Arte, Design e Empresa - Universitário
thesis.degree.nameDesign e Cultura Visualpt_PT

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