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How product placement in fiction can be utilized as a marketing strategy to attract the user“s attention and boost sales in the modern era

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Zapping has been one of the most popular practices in the last decade to escape from traditional advertising. As a result, the sector has had to reinvent itself with new formulas. One of them has been product placement, an advertising strategy that consists in introducing a brand within audiovisual content. Brands have seen product placement as a new opportunity to advertise, giving visibility to their products or services in situations where consumers are attentive to what is happening on the screen. This has generated more effective advertising, made it easier to remember, and allowed it to reach a greater number of people. For this thesis, the following research question was formulated: How does companies have incorporated their products in Spanish TV series? To answer it, a qualitative methodology focused on observation and based on content analysis has been used to investigate product placement in television series. Through the series analysis, it has been possible to observe how brands introduce their products into the plot in a natural way to avoid them being perceived as advertising, as well as the link with the different characters. On the other hand, the existing gender gap in the national panorama has been confirmed, and attempts are made to seek equality without this reflecting a reality congruent with the audiovisual culture.
O zapping foi uma das prÔticas mais populares na última década para fugir à publicidade tradicional. Como resultado, o setor teve de se reinventar com novas fórmulas. Uma delas foi o product placement, uma estratégia publicitÔria que consiste em introduzir uma marca num conteúdo audiovisual. As marcas viram o product placement como uma nova oportunidade de publicidade, dando visibilidade aos seus produtos ou serviços em situações em que os consumidores estão atentos ao que se passa no ecrã. Este facto gerou uma publicidade mais eficaz, tornou-a mais fÔcil de recordar e permitiu-lhe chegar a um maior número de pessoas. Para esta tese, foi formulada a seguinte questão de investigação: Como é que as empresas incorporaram os seus produtos nas séries de televisão espanholas? Para responder a esta questão, foi utilizada uma metodologia qualitativa centrada na observação e baseada na anÔlise de conteúdo para investigar a colocação de produtos em séries televisivas. Através da anÔlise das séries, foi possível observar como as marcas introduzem os seus produtos no enredo de forma natural para evitar que sejam vistos como publicidade, bem como a ligação entre as diferentes personagens. Por outro lado, confirmou-se a diferença de gênero existente no panorama nacional e tenta-se procurar a igualdade sem que isso reflicta uma realidade congruente com a cultura audiovisual.

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Product placement Advertising Marketing strategy

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