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How You Like That? The Success Factors of K-POP ARTISTS in Western Countries

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorPacheco, Natália
dc.contributor.authorSantos, Margarida Casadinho dos
dc.date.accessioned2023-11-20T14:49:06Z
dc.date.available2023-11-20T14:49:06Z
dc.date.issued2023-06-28
dc.description.abstractFor a long time, the Western music industry was dominated by Western artists. However, in recent years there has been a rapid increase in the popularity and presence of Eastern stars, especially K-Pop artists, breaking through to the West. Thus, the aim of this research is to understand what are the success factors that led to K-Pop’s popularity specifically in the West. Factors like reference groups, parasocial relationships, fan communities and user generated content were analyzed in order to understand if these are aspects that have an impact on this increased success. Interviews with 10 fans of this music genre were conducted to gather their perceptions and opinions regarding the topics subject of analysis. Through these interviews it was possible to understand that these fans create a very deep connection not only with their favorite artists but also with fellow fans and that this connection is the main driving force for their consumer behavior and the reason why they choose to support the artist by streaming music, buying albums, and promoting them to others outside of the fan community.pt_PT
dc.description.abstractDesde a sua origem, a indústria Ocidental da música foi dominada apenas por artistas Ocidentais. No entanto, nos últimos anos, houve um rápido aumento na popularidade e na presença de estrelas Orientais, nomeadamente artistas de música KPop no Ocidente. Esta pesquisa visa perceber quais são os fatores de sucesso que levam à popularidade do K-Pop especificamente no Ocidente. Fatores como grupos de referência, relacionamentos parassociais, comunidades de fãs e conteúdo gerado pelo utilizador foram analisados para entender se estes são aspetos que têm impacto nesse aumento de sucesso. Foram realizadas entrevistas com 10 fãs deste género musical para compreender quais as suas perceções e opiniões sobre os temas sujeitos a análise. Através destas entrevistas foi possível perceber que estes fãs criam uma ligação muito profunda, não só com os seus artistas preferidos, mas também com outros fãs e que esta ligação é a principal força motriz do seu comportamento de consumo e a razão pela qual escolhem apoiar o artista através do streaming da música, comprando álbuns e promovendo-o perante outros indivíduos fora da comunidade de fãs.pt_PT
dc.identifier.tid203393651pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.26/48022
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectK-Poppt_PT
dc.subjectReference groupspt_PT
dc.subjectParasocial relationshipspt_PT
dc.subjectCommunitypt_PT
dc.titleHow You Like That? The Success Factors of K-POP ARTISTS in Western Countriespt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorInstituto Português de Administração de Marketing
thesis.degree.nameMestrado em Marketing Globalpt_PT

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