Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

The effect of training and technology on friction in armoured combat: case study of Battle of 73 Easting

Use this identifier to reference this record.

Advisor(s)

Abstract(s)

The aim of this article is to determine if training and technology are directly or inversely correlated with friction during armoured combat, using the Battle of 73 Easting, which took place during the Gulf War (1991), as a case study. A historical review was carried out to describe the battle and the categorization proposed by Ferreira, Ramos and Franchi (2018) regarding the different types of friction was used throughout the study. The study methodology was an analytical single case study which included a qualitative and quantitative analysis. The findings revealed that training and technology directly affected attrition, giving the US forces the advantage in the confrontation, and that technology correlated especially to the “information” category of friction, while training had more consequences for the “individual” category.
O presente artigo tem como objetivo determinar se o treino e a tecnologia se relacionam, de forma direta ou inversa, com a fricção observada durante o combate blindado, utilizando a Batalha de 73 Easting, ocorrida no transcurso da Guerra do Golfo (1991), como caso de estudo. Para tal, foi realizada pesquisa histórica para descrever a batalha e utilizada a proposta de categorização da fricção proposta por Ferreira, Ramos e Franchi (2018). A metodologia empregue foi o estudo de caso único analítico, com análise qualitativa e quantitativa. Foi possível concluir que o treino e a tecnologia influenciaram diretamente na fricção, desequilibrando o combate a favor dos norte-americanos, e que a tecnologia se revelou mais ligada à categoria “informações” da fricção, enquanto o treino teve mais consequências sobre a categoria “indivíduo”.

Description

Keywords

Armoured troops Friction Blindados Fricção Clausewitz

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

IUM

CC License