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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Esta dissertação investiga a influência dos influenciadores
digitais no comportamento de compra dos consumidores da
Geração Z em produtos cosméticos. O principal objetivo deste
estudo é aferir se os criadores de conteúdo têm um papel de
influência na jornada de decisão da gen Z, em produtos
cosméticos. Assim, foram utilizados métodos qualitativos e
quatitativos, incluindo entrevistas semiestruturadas e um
questionário online. Os resultados indicam que esta geração não
é facilmente persuadida por opiniões unilaterais, valorizando
uma abordagem mais informada e consciente. Desta forma,
conclui-se que a influência dos influenciadores digitais no
comportamento de compra da geração Z em produtos cosméticos
é substancial, mas depende fortemente da perceção de
autenticidade, credibilidade, e da forma como a mensagem é
comunicada. Assim, o presente estudo contribui para uma
melhor compreensão do papel dos influenciadores digitais nos
comportamentos de compra da Geração Z.
This dissertation investigates the influence of digital influencers on the purchasing behaviour of Generation Z consumers when it comes to cosmetic products. The main aim of this study is to ascertain whether content creators play an influential role in Gen Z's decision-making journey regarding cosmetic products. Qualitative and quantitative methods were used, including semi-structured interviews and an online questionnaire. The results indicate that this generation is not easily persuaded by one-sided opinions and values a more informed and conscious approach. In this way, it can be concluded that the influence of digital influencers on the purchasing behaviour of generation Z in cosmetic products is substantial, but strongly depends on the perception of authenticity, credibility, and the way the message is communicated. This study therefore contributes to a better understanding of the role of digital influencers in Generation Z's purchasing behaviour.
This dissertation investigates the influence of digital influencers on the purchasing behaviour of Generation Z consumers when it comes to cosmetic products. The main aim of this study is to ascertain whether content creators play an influential role in Gen Z's decision-making journey regarding cosmetic products. Qualitative and quantitative methods were used, including semi-structured interviews and an online questionnaire. The results indicate that this generation is not easily persuaded by one-sided opinions and values a more informed and conscious approach. In this way, it can be concluded that the influence of digital influencers on the purchasing behaviour of generation Z in cosmetic products is substantial, but strongly depends on the perception of authenticity, credibility, and the way the message is communicated. This study therefore contributes to a better understanding of the role of digital influencers in Generation Z's purchasing behaviour.
Description
Keywords
Marketing de influência Influenciadores digitais Gen Z Cosmética Comportamento de compra
