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Abstract(s)
A identidade visual é um dos atributos significantes para qualquer marca, nomeadamente, uma marca que esteja inserida no setor dos eventos. Com este estudo, pretende-se investigar como uma identidade visual mutante contribui para as perceções da Geração Z acerca dos Festivais de Arte e Cultura Contemporânea. São analisados os casos de estudo: Festival Iminente, Sónar e transmediale, três eventos que abrangem várias áreas disciplinares. Estes festivais decorrem em grandes metrópoles europeias: Lisboa, Berlim e Barcelona, respetivamente, e em todas as edições acrescentam fatores inovadores à sua programação. Esta dissertação é um contributo para a investigação em Design e Publicidade, focando a potencialização da comunicação de eventos com um caráter mutante e sobre o perfil da Geração Z.
Visual identity is one of the most relevant attributes for any brand, especially a brand in the events sector. This study aims to investigate how a mutable visual identity influences Generation Z's perceptions of Contemporary Art and Culture Festivals. Case studies are analysed: Festival Iminente, Sónar and transmediale, three events that cover various disciplinary areas. These festivals take place in major European metropolitan areas: Lisbon, Berlin and Barcelona, respectively. In every edition they add innovative factors to their program. This dissertation is a contribution to research in Design and Advertising, focusing on the communication potential of events with a changing character and on the profile of Generation Z.
Visual identity is one of the most relevant attributes for any brand, especially a brand in the events sector. This study aims to investigate how a mutable visual identity influences Generation Z's perceptions of Contemporary Art and Culture Festivals. Case studies are analysed: Festival Iminente, Sónar and transmediale, three events that cover various disciplinary areas. These festivals take place in major European metropolitan areas: Lisbon, Berlin and Barcelona, respectively. In every edition they add innovative factors to their program. This dissertation is a contribution to research in Design and Advertising, focusing on the communication potential of events with a changing character and on the profile of Generation Z.
Description
Keywords
Design de comunicação Identidade visual mutante Branding Arte e Cultura Eventos
