Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
2.58 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
Num mundo de mudanças a tecnologia não se está a integrar, ela é uma realidade. Todos
os organismos têm que acompanhar esta evolução, o museu não é diferente.
Um museu sendo um depositário de objetos e artefactos e, comunicador das culturas e
tradições do local onde se insere, o seu papel comunicacional é muito importante. Os museus
de hoje têm ao dispor tecnologias que podem usar para se tornarem mais apelativos e
dinâmicos.
É necessário ver o audiovisual ao serviço da museologia como uma forma de
comunicação. O que está acontecer em muitos museus é que os recursos humanos ficam para
segundo plano, dando lugar a espaços interativos e onde o audiovisual tem o papel principal,
isto é o resultado do desenvolvimento das novas tecnologias e de novas necessidades do
público que o visita.
O museu pode ser o grande impulsionador da cultura local, e a criação de documentários
onde a comunidade pode estar envolvida, dando primazia a temas sobre património material e
imaterial, é sem dúvida uma estratégia de comunicação que pode ser solução, principalmente,
em meios pequenos.
In a world of technology changes is not integrating, is a reality. All organisms are what accompany this evolution, and the Museum is no different. A Museum being a depository of objects and artifacts, and Communicator of the cultures and traditions of the place where it operates, its role is very important communication. The Museum of today's available technologies that can use to become more appealing and dynamic. It is necessary to view the audiovisual sector at the service of museology as a form of communication. What's happening in many museums, is that human resources are for the background, interactive spaces and where the audiovisual sector has the lead role, this is the result of the development of new technologies and new requirements of the public that visit. The Museum may be the big booster of local culture, and the creation of documentaries where the community can be involved, giving primacy to issues on tangible and intangible heritage, is undoubtedly a communication strategy that can be solution, mainly in small ways.
In a world of technology changes is not integrating, is a reality. All organisms are what accompany this evolution, and the Museum is no different. A Museum being a depository of objects and artifacts, and Communicator of the cultures and traditions of the place where it operates, its role is very important communication. The Museum of today's available technologies that can use to become more appealing and dynamic. It is necessary to view the audiovisual sector at the service of museology as a form of communication. What's happening in many museums, is that human resources are for the background, interactive spaces and where the audiovisual sector has the lead role, this is the result of the development of new technologies and new requirements of the public that visit. The Museum may be the big booster of local culture, and the creation of documentaries where the community can be involved, giving primacy to issues on tangible and intangible heritage, is undoubtedly a communication strategy that can be solution, mainly in small ways.
Description
Keywords
audiovisual comunicação documentário museu communication documentary museum