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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Com o rápido aumento da utilização da internet no mundo, os consumidores utilizam
cada vez mais os websites para comparação, compra e venda de produtos. Atualmente os
utilizadores da internet deixaram de procurar exclusivamente informação e tornaram-se eles
próprios fornecedores de experiências através de comunidades online, que continuam em
grande crescimento.
Seguindo essa tendência, muitas indústrias escolheram a internet como canal de
comunicação preferido e a indústria hoteleira não foge à regra.
Assim a presente dissertação resulta numa pesquisa, em que o principal objetivo é
entender de que forma os diversos fatores de informação presentes nos comentários online
realizados nos websites de comparação de hotéis influenciam a utilização da informação pelo
consumidor.
Na presente metodologia é utilizado o modelo de Filieri e McLeay (2014), o tipo de
inquérito utilizado é um questionário online para analisar quais os fatores que mais
influenciam os consumidores a utilizarem a informação disponível nos comentários online.
Os principais resultados obtidos neste estudo indicam que a precisão da informação, a
consistência da informação e o ranking do alojamento influenciam a utilização da informação
presente nos comentários online.
With the fast increase of the use of internet in the world, consumers are increasingly using websites to compare, purchase and sale products. Currently, internet users have stopped looking exclusively for information and become themselves experiences suppliers through online communities. Following this trend, many industries have chosen internet as a preferred communication channel and the hotel industry is no exception. This thesis results in a dissertation research, which the main objective is to understand how the different information factors present in the online comments affect the use of information by consumers. In this methodology is used the Filieri and McLeay (2014) model, the type of survey used is an online questionnaire, to analyze the factors that influence consumers to use the information available on online reviews. The main results of this study indicate that the information accuracy, the information completeness and the accommodation ranking affect the use of the information present on online reviews.
With the fast increase of the use of internet in the world, consumers are increasingly using websites to compare, purchase and sale products. Currently, internet users have stopped looking exclusively for information and become themselves experiences suppliers through online communities. Following this trend, many industries have chosen internet as a preferred communication channel and the hotel industry is no exception. This thesis results in a dissertation research, which the main objective is to understand how the different information factors present in the online comments affect the use of information by consumers. In this methodology is used the Filieri and McLeay (2014) model, the type of survey used is an online questionnaire, to analyze the factors that influence consumers to use the information available on online reviews. The main results of this study indicate that the information accuracy, the information completeness and the accommodation ranking affect the use of the information present on online reviews.
Description
Keywords
Online Marketing Consumidor Websites de comparação Hotéis Utilização da informação
