Loading...
2 results
Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
- Story Map Caminhos d’O Conspirador: Um percurso literário na vila de Marvão com Branquinho da FonsecaPublication . Machado, Aquilino; Machado, Conceição; Moreira, Fernando João; Reis, João; Aurindo, Maria José; Almeida, Maria Mota; Faria, RitaOs autores pretendem apresentar uma nova forma de divulgação da investigação em turismo literário, num formato mais atrativo, recorrendo às novas tecnologias e bem assim, aferir as suas potencialidades. A ferramenta tecnológica utilizada foi o story map que permite combinar mapas na Web com aplicações e templates que incorporam funções interativas e mapas dinâmicos. Um dos recursos utilizados na produção do story map foi a base de dados do Museu Virtual de Turismo (MUVITUR) em cujo site o produto final será disponibilizado. Os conteúdos e itinerários turísticos literários organizados por especialistas permitem envolver os viajantes online nas geografias imaginárias, para as quais os escritores nos remetem. Experiências virtuais mais envolventes possibilitam a cada utilizador a descoberta dos melhores percursos por territórios literários. O objeto do presente trabalho foi o conto “O Conspirador”, de Branquinho da Fonseca (1905-1974) tendo o percurso na vila de Marvão sido enriquecido com desenhos e fotografias da sua autoria.
- Unveiling Madeira’s destination image and representations through Virtual Museum of Tourism (MUVITUR)®Publication . Aurindo, Maria José; Machado, ConceiçãoThis article intends to demonstrate the importance of the existence of an aggregating platform for digital content, as is the case of MUVITUR – Virtual Museum of Tourism, for the research in tourism and also to assess its potential. Aiming to track the history of Madeira’s destination image, this paper also searches to contribute to the study of the ‘Atlantic Pearl’ distinctive features for promotional purposes throughout seventy years. For this purpose, the authors did an integrated search aiming to find and study the retrieved results of promotional visual materials edited during the twentieth century, focusing on Madeira Island, as an example of the potentialities of the Muvitur database. With this research, we can conclude that tourism marketing strategies seem to have succeeded to consolidate Madeira’s destination image focused on its distinctiveness. Digital objects gathered in such searchable thematic databases, with a diversity of content providers, can play a crucial role in the history of tourism and leisure, allowing us, at the same time, to know how Madeira represented the destination for promotional aims.