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- Mobile Service Experience - a quantitative studyPublication . Sarmento, Teresa; Patrício, LiaIncorporating Mobile service experiences into service design bring new challenges to service innovation and entails a consciousness of service specific characteristics in the mobile context. This is more relevant if we have in mind that these are customer – journeys with self-service situations. This paper presents the results of a quantitative study of mobile service experience. This quantitative study was based on a survey with users of a new mobile service for managing loyalty programs. Study results allow the identification of service experience dimensions. Based on this process a new measurement model is proposed for the customer experience factors and includes them into the design of new services. These results are important to understand the impact of some Mobile Experience factors on experience outcomes such as emotions, sensorial descriptors, attitudes, and social self-concept. Previous literature has conceptualized customer experience but empirical studies are still scarce. Helkkula (2011) charactherizes the service experience’s concept demonstrating the existence of empirical studies only as a outcome based. However, in order to better understand this concept, Verhoef et al. (2009) have developed a conceptual model that reveals the holistic influence of antecedents and moderators in the customer experience. Thus, in spite of its interest, complexity and distinctiveness the service experience and its research applied to mobile services, has not been made in-depth so far. Therefore, it is important to study Mobile service identifying its main dimensions so they can be incorporated into New Service Design. This study develops a scale to measure Mobile Service Experience (MSE). Starting from exploratory and qualitative study, a questionnaire was developed and administered to 241 customers around the world. Data analysis allowed the identification of six MSE dimensions: ‘Awareness’ is the extent to which the service is promoted to be known by the general public. ‘Availability’ is the extent to which the service is available and accessible. ‘Usefulness’ is the degree of service’s convenience through an overall experience perspective. ‘Ease of use’ is how the service is ‘ease to learn’ and how ‘appealing’ it is. ‘Security’ is the extent to which the service cares with ‘privacy of data’ and ‘trust’. ‘Service in store’ is the way service takes place in the store environment. This paper contributes as an empirical study of MSE showing that encompasses a broader set of experience factors. MSE dimensions influence the conception of mobile services; their consciousness will be a good contribution to New Service Development.
- Resolução do Contrato no Direito CivilPublication . Baptista, Albino MIguel Mesquita Serra; Alarcão, RuiA presente obra tem como objecto o tema da Resolução no Direito Civil. O tema em questão tem merecido uma reflexão crítica pela doutrina e jurisprudência nacional e estrangeira. A ausência de uma noção legal ou doutrinal unânime da resolução, permite um enquadramento deste instituto, como uma análise exaustiva ao seu regime jurídico e uma profunda busca de ensinamentos sobre a matéria. Para uma dissertação ser concluída com sucesso, seria necessária a restrição de um tema, pelo que neste trabalho, a figura resolução foi delimitada na sua aplicação no ramo do direito civil. Corríamos assim, o risco de ficar demasiado extenso e problemático do ponto de vista de quem realiza e de quem lê esta obra. A abordagem da resolução no seio do direito civil foi realizada de forma profunda e precisa, com recurso a inúmera doutrina e jurisprudência dos nossos tribunais sobre a matéria. Cada tema foi abordado de forma aprofundada, pois só assim conseguimos compilar numa só obra, variadíssimas matérias, de forma a obter um total conhecimento sobre o instituto da resolução.
- Sinal no Contrato-PromessaPublication . Nunes, Bruno Tiago Oliveira Pinto; Alarcão, RuiO objecto desta dissertação é o estudo do sinal no contrato-promessa, no âmbito da vida jurídica contratual. Este tema continua a potenciar-se no seio do direito português com o recurso crescente a esta prática. Por exemplo,, o contrato de compra e venda de um imóvel (casa/carro), pressupõe a elaboração de um contrato-promessa com a constituição de um determinado sinal. Para a elaboração desta dissertação, recorreu-se aos ensinamentos de vários autores da nossa doutrina e do direito comparado, assim como, o recurso a diversos acórdãos de jurisprudência, alguns mesmo polémicos no seu conteúdo. A matéria do contrato-promessa, em sede de sinal, exigiu uma análise e estudo exaustivo da legislação portuguesa, principalmente o Código Civil, sempre reforçado com o apoio das legislações dos restantes ordenamentos jurídicos estrangeiros (ex. Codice Civil e Code Civil). Foram abordados diversas questões basilares no trabalho como são exemplos, as noções de contrato-promessa e sinal, as características mais importantes do sinal no contrato-promessa, a inaplicabilidade do sinal no regime de mora e a relação entre o sinal e o direito de retenção