Browsing by Author "Ferreira, Ana Paula"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- The effect of La in PdCe-zeolite catalysts for NOx-SCR with CH4Publication . Tlałka, Ilona; Ferreira, Ana Paula; Mendes, Acácio Nobre; Capela, Sandra; Henriques, Carlos; Costa, Patrick Da; Motak, Monika; Grzybek, Teresa; Ribeiro, M. Filipa
- Trabalho Livre nº 27 - Muito Mais que uma Ferida!Fragmentos de uma História de VidaPublication . Ferreira, Ana Paula; Queirós, Teresa Matos; Matos, Joana RitaOs contextos de prestação de cuidados têm evoluído ao longo dos tempos, procurando responder às necessidades e desafios constantes. Globalmente, podemos afirmar que estão mais centrados no utilizador (doente/utente/cliente), o que se traduz em modelos mais dinâmicos de prestação de cuidados e assistência clínica.
- Trabalho Livre nº 28 - É preciso ferir para mudar?Publication . Ferreira, Ana Paula; Queirós, Teresa Matos; Matos, Joana Rita; Magalhães, Ana LuísaAs cirurgias da face são particularmente marcantes pelo impacto que podem ter na autoimagem e na vida de relação. A perda de um globo ocular quer por enucleação quer devido a evisceração tem um importante impacto na qualidade de vida.
- Trabalho Livre nº 30 - Feridas em Números: um olhar sobre a problemática na USF do MinhoPublication . Caldas, Ana Paula; Silva, Andreia Monteiro; Pinto, Ana Helena; Ferreira, Ana Paula; Pereira, Helena; Marques, VeraAs feridas são uma epidemia escondida devido ao aumento da prevalência e incidência de feridas agudas e feridas crónicas de difícil cicatrização. O custo total dos cuidados com feridas representa 2- 4% dos orçamentos europeus para os cuidados de saúde. É determinante saber identificar e tratar adequadamente as feridas. A prevalência de feridas em Portugal não está completamente identificada. Num estudo epidemiológico de 2013 verificou-se que a prevalência global de feridas nos CSP foi de 2,2 /1000 habitantes e a prevalência estimada de feridas crónicas é de 1,6 /1000 habitantes:
- Using Mobile Technologies in Education: A New Pedagogical Approach to Promote Reading LiteracyPublication . Marques, C. G.; Manso, António; Ferreira, Ana Paula; Morgado, FelisbelaThe acquisition of reading skills is decisive for the academic achievement of students. However, learning to read is a complex process. With this in mind, several attempts have been made to find new educational approaches to enhance students' reading motivation. Considering the enormous potential of ICT for education and training, we have developed a digital repository of teaching and learning materials and a multiplatform application that runs on mobile devices: Letrinhas. This information system was designed to promote the development of reading and to provide tools for monitoring and assessing reading skills against the curricular targets set by the Ministry of Education. Letrinhas was evaluated by specialists and users and a high level of satisfaction was observed among students and teachers as time and effort spent to consolidate reading is considerably reduced with this application. This evaluation also enabled to identify features that will be available in the future.