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Aspects of micro e-commerce in Brazil: analysis of a case study

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Dissertação de M-MKT - Ludovica Marangione.pdf737.81 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

In the recent years, a new approach to sales has developed with the so-called e(lectronic) commerce, redefining the concept of sales. In this scenario, many micro online enterprises, which generate profit by selling online physical products or services, have been founded. However, when defining the features of micro e-commerce, there is a lack of studies on outlining a universal definition. Thus, the aim of this research is to understand which are the main characteristics of micro e-commerce enterprises, particularly the ones in Brazil. Factors like e-commerce, micro e-commerce’s features, digital marketing strategy, digital marketing channels and the Brazilian context were examinated in order to understand how these aspects outline the main features of micro e-commerce businesses. In reach of this aim, the aspects of three Brazilian micro e-commerce companies were analysed through qualitative primary and secondary data, interviewing three Brazilian entrepreneurs and also collecting data on their websites, social media and online sales platforms. Through this research it was possible to understand that in Brazil online micro businesses fulfil specific requirements, as having no more than nine employees and invoicing an annual turnover up to 360.000 BRL and that they make use of digital marketing strategies and channels to sell their products and reach their customers.
Nos últimos anos, desenvolveu-se uma nova abordagem às vendas com o chamado comércio eletrónico, redefinindo o conceito de vendas. Neste cenário, foram criadas muitas microempresas online, que geram lucro através da venda online de produtos ou serviços físicos. No entanto, ao definir as características do microcomércio eletrónico, há uma carência de estudos que permitam delinear uma definição universal. Assim, o objetivo desta investigação é compreender quais são as principais características das microempresas de comércio eletrónico, em particular as do Brasil. Fatores como comércio eletrônico, características do microcomércio, estratégia de marketing digital, canais de marketing digital e o contexto brasileiro foram examinados a fim de entender como esses aspectos delineiam as principais características das microempresas de comércio eletrônico. Para atingir este objetivo, foram analisados os aspectos de três microempresas de comércio eletrónico brasileiras através de dados qualitativos primários e secundários, entrevistando três empresários brasileiros e recolhendo também dados nos seus websites, redes sociais e plataformas de vendas online. Através desta pesquisa foi possível compreender que no Brasil as microempresas online cumprem requisitos específicos, como não ter mais de nove funcionários e faturar um volume de negócios anual até 360.000 BRL e que fazem uso de estratégias e canais de marketing digital para vender os seus produtos e chegar aos seus clientes.

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E-commerce Micro e-commerce Digital marketing Brazilian context

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