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Five stars hotels on Instagram

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The usage of social media as became a must in every brand and luxury hotels are no different. Over the past years, these establishments have recognized the necessity of integrating social media platforms into their communication channels, interactions, and overall marketing approach. This master's thesis investigates how five star hotels utilize Instagram to connect and engage with their audience as a form of their marketing strategy. To achieve this, a structured literature review was conducted, followed by a qualitative research approach employing two key techniques. First, semi-structured interviews were carried out with marketing experts from three luxury hotels. Second, a content analysis was performed on the Instagram pages of three prominent hotels: Myriad by Sana, MEMMO Hotels Príncipe Real, and EPIC SANA Marquês. This study explores the unique characteristics of luxury hotels and their clientele, as well as the social media strategies they employ to engage this audience. The analysis found several key findings. Firstly, luxury hotels have had to adapt their marketing strategies to the new social media landscape, driven by consumer expectations. Secondly, the research examines how these five-star hotels promote themselves on their Instagram pages and the types of content they produce. This thesis reveals the specific content strategies of luxury hotels on social media and their importance in meeting needs and expectations of their target audience. Finally, this research contributes to a more profound understanding of the social media presence of five-star hotels and offers valuable insights for luxury hotels seeking to navigate the complexities of social media to effectively reach their target demographic.
O uso das redes sociais tornou-se essencial em todas as marcas, e os hotéis de luxo não são exceção. Nos últimos anos, estes estabelecimentos reconheceram a necessidade de integrar plataformas de redes sociais nos seus canais de comunicação, interações e abordagem geral de marketing. Esta dissertação de mestrado investiga como os hotéis cinco estrelas utilizam o Instagram para se conectar e interagir com seu público como parte de sua estratégia de marketing. Para atingir esse objetivo, foi realizada uma revisão bibliográfica estruturada, seguida de uma abordagem de pesquisa qualitativa, empregando duas técnicas principais. Primeiramente, foram realizadas entrevistas semiestruturadas com especialistas em marketing de três hotéis de luxo. Em segundo lugar, foi realizada uma análise de conteúdo nas páginas do Instagram de três hotéis de destaque: Myriad by Sana, MEMMO Hotels Príncipe Real e EPIC SANA Marquês. Este estudo explora as características únicas dos hotéis de luxo e sua clientela, bem como as estratégias de redes sociais que eles empregam para engajar esse público. A análise encontrou diversas descobertas importantes. Em primeiro lugar, os hotéis de luxo tiveram que adaptar suas estratégias de marketing ao novo cenário das redes sociais impulsionados pelas expectativas dos consumidores. Em segundo lugar, a pesquisa examina como estes hotéis de cinco estrelas fazem a promoção nas suas páginas do Instagram e os tipos de conteúdo que produzem. Esta tese revela as estratégias de conteúdo específicas de hotéis de luxo nas redes sociais e a sua importância para atender às necessidades e expectativas do seu público-alvo. Por fim, esta pesquisa contribui para uma compreensão mais profunda da presença de hotéis cinco estrelas nas redes sociais e oferece insights valiosos para hotéis de luxo que buscam navegar pelas complexidades das redes sociais para efetivamente atingir o seu público-alvo.

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Luxury hotels Fine dining Social media Instagram

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