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The importance of brand elements in a fashion magazine despite print sales steadily declining: Vogue´s case study

dc.contributor.advisorMendes, António
dc.contributor.authorLegateaux, Maria Lua Domingos de
dc.date.accessioned2024-02-19T14:04:08Z
dc.date.available2024-02-19T14:04:08Z
dc.date.issued2024-01
dc.description.abstractThis thesis analyzes brand elements, the logo, and the brand name, in the Vogue U.S magazine covers, as the modifications and changes the brand has done within these elements, furthermore, this research explores the brand recognition in the logo and brand name, have amongst their audience, taking into consideration the variations and modifications the Vogue logo has suffered, since 1892. Despite indicators showing signs of a declining industry, Vogue has adapted and triumphed and is considered the most influential fashion magazine, according to Vogue (2022), and as of that year, the magazine had 22,5 million readers. According to Keller & Swaminathan (2019) the brand name and the logo hold tremendous power for brands, building a long-lasting connection with consumers, increasing associations and recognition, furthermore, creating a differentiation factor in the competitive brand market. The research questions constructed aim to analyze the brand elements such as the logo and brand name used by Vogue, the modifications and overall changes over time, and the brand recognition these elements have amongst their readers, despite the multiple modifications the Vogue logo has had.pt_PT
dc.description.abstractEsta tese analisa os elementos da marca, o logótipo e o nome, nas capas da revista americana Vogue. De seguida, analisa o reconhecimento da marca, tendo em conta a importância que o logo tem para a memória dos consumidores, enquanto o logo da marca teve inúmeras mudanças desde a sua criação. Apesar de inúmeros índices que a indústria de impressa está a decair, observa-se que a Vogue tem se adaptado e sucedido no mercado, sendo considerada umas das revistas de moda mais influente, e tendo em 2021, 22,5 milhões de leitores, segundo Vogue (2022). Segundo Keller & Swaminathan (2019) o nome da marca e o logótipo detêm um enorme poder para as marcas, construindo uma relação duradoura com os consumidores, aumentando as associações e o reconhecimento das mesmas, além disso, criam um fator de diferenciação no mercado competitivo. As perguntas de pesquisa construídas visam analisar os elementos da marca, como o logótipo e o nome da marca da Vogue, as modificações e mudanças gerais do logo ao longo do tempo e o reconhecimento de marca, tendo em conta a importância destes elementos e das múltiplas modificações que o logótipo da Vogue teve.pt_PT
dc.identifier.tid203532732pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.26/49899
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectBrand elementspt_PT
dc.subjectBrand recognitionpt_PT
dc.subjectThe logopt_PT
dc.subjectThe brand namept_PT
dc.subjectPrint industrypt_PT
dc.subjectVoguept_PT
dc.titleThe importance of brand elements in a fashion magazine despite print sales steadily declining: Vogue´s case studypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorInstituto de Arte, Design e Empresa - Universitário
thesis.degree.nameDesign e Publicidadept_PT

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