Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Recruitment agency “Applause, s.r.o.” - searching Slovak animators for hotels in Algarve (Business plan)

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
2015.04.015_.pdf1.61 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The main purpose of this thesis was to create a business plan for a recruitment agency in Slovakia looking for suitable animators for hotels in Algarve and providing educational and training courses for young people who are interested in work as a hotel animator. To accomplish this task, it was necessary at first to analyze existing theories about related topics, such as hotel animation/entretainment and entrepreneurship in Slovakia based on the literature review. There was applied PESTLE analysis determining political, economical, social, technological, legal and environmental factors. After this analysis, it proceeded to a study of the market in Algarve as place where animators will be posted. It was studied existing competition and potential customers through information collected in face-to-face interviews with animators, Algarve hotel managers and with managers of animation agencies operating in Algarve. This method was also applied on analysis of potential human resources and competitors in Slovakia. Then were collected some interviews with the manager of one Slovak animation agency and some former hotel animators from Slovakia. It continued with Porter’s six forces analysis and subsequently with the Business plan. In the first part of the Business plan was elaborated Business model consisted of nine building blocks. The following step was a Marketing plan starting by SWOT analysis, based on which it was determined company´s strategy. Then there was defined the target and positioning that should be used. It continued to the marketing-mix that was delineated in terms of the previously studied service marketing four P’s; product, price, placement and promotion. Afterwards, there was predetermined life cycle of the company, as well as the key success factors for the market. Additionally aspects such as name, vision, mission, logo and slogan were chosen.
O principal objectivo desta tese foi criar um plano de negócios para uma agência de recrutamento na Eslováquia, procurando animadores adequados para hotéis no Algarve e oferecendo cursos de educação e formação para jovens que estejam interessados em trabalhar como animador em hoteis. Para realizar essa tarefa, foi necessário em primeiro lugar analisar as teorias existentes sobre temas relacionados, como animação nos hoteis / entretenimento e empreendedorismo na Eslováquia com base numa revisão literária. Foi feito uma análise PESTLE aplicado determinar fatores políticos, económicos, sociais, tecnológicos, legais e ambientais. Após esta análise, procedeu a um estudo de mercado do Algarve como local onde os animadores serão colocados. Estudou-se a concorrência existente e potenciais clientes através de informações colhidas em entrevistas face-a-face com animadores, gerentes de hotéis do Algarve e com os gerentes de agências de animação que operam no Algarve. Este método também foi aplicado na análise de recursos humanos potenciais e concorrentes na Eslováquia. Em seguida, foram colhidas algumas entrevistas com o gerente de uma agência eslovaca de animação e alguns ex-animadores de hotéis com nacionalidade Eslovaca. Continuou-se com análise de seis forças de Porter e posteriormente com a realização de um plano de negócios. Na primeira parte do plano de negócios foi elaborado um modelo de negócio que consistia em nove partes. O passo seguinte foi fazer o plano de marketing, com análise SWOT na qual foi determinada a estratégia da empresa. Foi definido o alvo e posicionamento que a empresa deverá ter. Em seuida foi delineado o marketing mix em relação aos termos de serviço previamente estudados, comercialização de quatro P; produto, preço, colocação e promoção. Depois foi aplicado o ciclo de vida da empresa, bem como os principais fatores de sucesso para o mercado. Adicionalmente aspectos, tais como nome, visão, missão, logotipo e slogan foram escolhidos.

Description

Keywords

Hotel Animation Entertainment Algarve Slovakia Recruitment agency Business Plan Animação nos Hoteis Enterteninento Eslováquia Agência de recrutamento Plano de Negócios

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue