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Abstract(s)
As redes sociais oferecem às organizações não-governamentais de proteção animal uma plataforma de baixo custo e alto impacto que lhes possibilita maior visibilidade e angariação de mais apoios a nível monetário e de recursos humanos. No entanto, surgem alguns desafios, tais como as melhores práticas a implementar para alcançar o público-alvo e a comunicação com o mesmo. Nesta pesquisa investiga-se a literatura e a lacuna existente sobre o papel das redes sociais para estas organizações, resultados obtidos por uma organização em específico, e como as disciplinas da gestão do Design podem contribuir para melhores resultados.
Social media provides non-governmental animal protection organizations a low-cost, high-impact platform that allows them to gain greater visibility and raise more support in terms of money and human resources. However, some challenges arise, such as the best practices to implement to reach the target audience and effectively communicate with them. This research investigates the existing literature and gap on the role of social media for these organizations, results obtained by a specific organization, and how the disciplines of Design management can contribute to better results.
Social media provides non-governmental animal protection organizations a low-cost, high-impact platform that allows them to gain greater visibility and raise more support in terms of money and human resources. However, some challenges arise, such as the best practices to implement to reach the target audience and effectively communicate with them. This research investigates the existing literature and gap on the role of social media for these organizations, results obtained by a specific organization, and how the disciplines of Design management can contribute to better results.
Description
Keywords
Organizações não-governamentais Redes sociais Gestão do Design Marketing Comportamento do consumidor