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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O objetivo deste projeto é demonstrar o resultado da interação
da modelagem 3D com a tecnologia de impressão lenticular, e
encontrar um caminho para sua aplicação prática no universo da
publicidade. O projeto explora os exemplos históricos de arte
imersiva e sua utilização diversa na prática, aborda os fatores
que influenciam a percepção humana de profundidade e
também analisa vários métodos usados para produzir
impressões estereoscópicas, a própria tecnologia lenticular e
técnicas de publicidade. Através do método de design surge
uma solução criativa e o trabalho final é realizado na forma física
de um poster de impressão lenticular, que é uma proposta da
sua utilização como estratégia de comunicação.
The objective of this project is to demonstrate the result of mixing 3D modeling with lenticular printing technology, and find a way for its practical application in the world of advertising. The project explores historical examples of immersive art and its diverse use in practice. It addresses the factors that influence human depth perception and also explores various methods used to produce stereoscopic prints, lenticular technology itself, and advertising techniques. Through the design method, a creative solution emerges and the final work is carried out in the physical form of a lenticular poster, which is a proposition of its use as a communication strategy.
The objective of this project is to demonstrate the result of mixing 3D modeling with lenticular printing technology, and find a way for its practical application in the world of advertising. The project explores historical examples of immersive art and its diverse use in practice. It addresses the factors that influence human depth perception and also explores various methods used to produce stereoscopic prints, lenticular technology itself, and advertising techniques. Through the design method, a creative solution emerges and the final work is carried out in the physical form of a lenticular poster, which is a proposition of its use as a communication strategy.
Description
Keywords
Estereoscopia Impressão lenticular Ilusão ótica Fotografia 3D Publicidade