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Para que as empresas tenham níveis de desempenho de excelência, a componente comunicacional é um imperativo para que possam desenvolver toda a sua atividade, tanto internamente, como externamente, maximizando toda a sua envolvência, com o objetivo da satisfação do cliente. A componente do fluxo físico, deverá estar diretamente interligada com o fluxo informacional, por forma a disponibilizar a informação no tempo certo. Numa altura em que a componente económica é desafiante, cada empresa precisa de criar todas as sinergias para manter-se interligada, não só a nível nacional, como além-fronteiras. A globalização é hoje, não só um fator de competitividade, mas também, de sustentabilidade.
Pretende-se evidenciar a preocupação nas empresas, para a sua componente comunicacional, através da classificação de artigos, a qual contribui diretamente para os índices de produtividade, minimizando a possibilidade de erro, contribuindo diretamente para a satisfação do cliente, com maior preponderância em empresas que estejam em ambientes internacionais. Este Trabalho de Projeto, foi elaborado através da participação direta, numa empresa sediada em Angola onde a sua atividade principal está ligada a obras públicas, em termos de infraestrutura nas áreas de telecomunicações e energia, onde o nível de exigência da cadeia de abastecimento, envolve processos que sirvam as necessidades comunicacionais, para a total eficiência das operações de cada projeto.
Após se proceder a uma revisão bibliográfica sobre os temas associados à classificação de artigos, das tecnologias de informação e comunicação e comportamento organizacional, e de se efetuar uma descrição e analise dos processos em funcionamento na atualidade é então apresentada uma proposta de implementação de nomenclatura ao sistema de classificação de artigos.
Abstract: In order for companies to ensure they can achieve excellent levels of performance, the communicational component is an imperative needed to develop their activity, both internally and externally, maximizing their participation with the goal of customer satisfaction. The physical flow component should be directly interconnected with the informational flow, so that it can make available the information at the right time. At a period in time where the economic element is particularly challenging, it’s part of each company’s needs to create synergies to stay connected, not only at a local level but also cross borders. Today, globalization is not only a competitive factor but also a sustainable one. The aim is to highlight the companies’ concern on their communicational component, through stock keeping unit (SKU) classification, which will directly impact productivity levels, minimizing error possibilities and contributing directly to customer satisfaction, with a particular emphasis on companies operating in an international environment. This Project Work was accomplished with a direct participation in a company headquartered in Angola which main activity is public infrastructure projects in the telecommunications and energy areas, and where the level of demand of the supply chain processes involves addressing communication needs for the total operational efficiency on each project. After carrying out a bibliographic review on the themes associated with SKU classification of Information and Communication Technologies and organizational behavior and having described and analyzed the current processes in place, this work presents an implementation proposal of the nomenclature system for the SKUs classification
Abstract: In order for companies to ensure they can achieve excellent levels of performance, the communicational component is an imperative needed to develop their activity, both internally and externally, maximizing their participation with the goal of customer satisfaction. The physical flow component should be directly interconnected with the informational flow, so that it can make available the information at the right time. At a period in time where the economic element is particularly challenging, it’s part of each company’s needs to create synergies to stay connected, not only at a local level but also cross borders. Today, globalization is not only a competitive factor but also a sustainable one. The aim is to highlight the companies’ concern on their communicational component, through stock keeping unit (SKU) classification, which will directly impact productivity levels, minimizing error possibilities and contributing directly to customer satisfaction, with a particular emphasis on companies operating in an international environment. This Project Work was accomplished with a direct participation in a company headquartered in Angola which main activity is public infrastructure projects in the telecommunications and energy areas, and where the level of demand of the supply chain processes involves addressing communication needs for the total operational efficiency on each project. After carrying out a bibliographic review on the themes associated with SKU classification of Information and Communication Technologies and organizational behavior and having described and analyzed the current processes in place, this work presents an implementation proposal of the nomenclature system for the SKUs classification
Description
Trabalho de projeto apresentado para cumprimento dos requisitos parciais necessários à obtenção do grau de Mestre em Ciências Empresariais - ramo Gestão Logística
Keywords
Cadeia de abastecimento Tecnologias de Informação e Comunicação Fluxo Físico Fluxo Informacional Classificação de Artigos Supply Chain Information and Communications Technologies Physical Flow Informational Flow Stock Keeping Unit Classification
Pedagogical Context
Citation
Publisher
Instituto Politécnico de Setúbal. Escola Superior de Ciências Empresariais
