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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente estudo centra-se na proposta de uma estratégia de marketing digital para uma
organização sem fins lucrativos.
O tema é pertinente num contexto da necessidade, amplamente reconhecida, de especialização
e desenvolvimento destas organizações, onde os recursos são normalmente escassos e difíceis
de obter.
Segundo Silva (2016), existem em Portugal 166 associações registadas como Organizações Não
Governamentais para o Desenvolvimento (ONGD), ao abrigo da Lei n.º 66/98 de 14 de outubro.
No que concerne à utilização de meios digitais, Hou e Lampe (2016) defendem que o social
media é extremamente útil para pequenas organizações, pelo baixo custo e pela abrangência
sua audiência global. Ao mesmo tempo, constitui um desafio, pela falta de recursos já que as
pequenas organizações não governamentais têm recursos humanos limitados e o trabalho do
dia-a-dia é assegurado por voluntários.
Como referido, o desafio deste projeto é a implementação de uma estratégia de marketing
digital projetada para uma organização sem fins lucrativos. A estrutura e as dificuldades da
associação serão tidas em conta para que esta estratégia possa ser colocada em prática,
esperando-se que as ferramentas desenvolvidas continuem a serem aplicadas e que esta
estratégia perdure ao longo do tempo.
Pretendemos que este estudo seja um contributo para a comunidade científica, uma ajuda para
uma entrada eficaz no mundo digital por parte da associação, e que possa vir a tornar-se um
modelo a replicar por outras associações sem fins lucrativos no âmbito da projeção digital.
The present study is focused on the proposal of a digital marketing strategy towards a non-profit organization. The theme is valuable because these organizations have limited resources and they have troubles finding them. According to Silva (2016) there are 166 organizations in Portugal labeled as Non-profit Organizations to the Development, according to the law n.º 66/98 of 14th October. According to the use of digital media, Hou and Lampe (2016) support that social media is extremely useful for small organizations because of its low cost and worldwide audience. At the same time it is a challenge because of the lack of resources and due to the fact that the people working there everyday are volunteers. As previously said, the challenge of this project is the implementation of a digital marketing strategy directed to a non-profit organization. The structure and the difficulties of the association will be taken into account for the strategy and it is expected that the tools developed continue to be used and that this strategy persists in time. We pretend that this study is a contribute for the scientific community, a way to help the entry of the association in the digital world and that it can be seen as model to be replicated in other non-profit organizations.
The present study is focused on the proposal of a digital marketing strategy towards a non-profit organization. The theme is valuable because these organizations have limited resources and they have troubles finding them. According to Silva (2016) there are 166 organizations in Portugal labeled as Non-profit Organizations to the Development, according to the law n.º 66/98 of 14th October. According to the use of digital media, Hou and Lampe (2016) support that social media is extremely useful for small organizations because of its low cost and worldwide audience. At the same time it is a challenge because of the lack of resources and due to the fact that the people working there everyday are volunteers. As previously said, the challenge of this project is the implementation of a digital marketing strategy directed to a non-profit organization. The structure and the difficulties of the association will be taken into account for the strategy and it is expected that the tools developed continue to be used and that this strategy persists in time. We pretend that this study is a contribute for the scientific community, a way to help the entry of the association in the digital world and that it can be seen as model to be replicated in other non-profit organizations.
Description
Keywords
Terceiro Sector Organização Não Governamental Marketing nas organizações sem fins lucrativos e ONG’s Social Media nas ONG’s Marketing digital