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How to legitimize Design Thinking?

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Abstract(s)

As Design Thinking (DT) reaches maturity, new studies about prevailing adoption barriers are needed. Previous studies suggested that the need for legitimacy often drives the motivation to adopt DT. However, there is a lack of in-depth research and appropriate methods to assist companies on how to create DT legitimacy. Therefore, the study draws on employee perceptions and organizational workplace theories to shed light on this relationship and propose a set of testable propositions. The theoretical background provides the opportunity to identify concrete directions to legitimize DT in companies, i.e.,: i) lowering the power distance between innovation team members and manager relationships across the innovation journey; ii) empowering innovation leaders in a culture of openness and feedback about new ideas; iii) having innovation managers trained in creativity and innovation management, and iv) designing a physical space and artifacts intended explicitly for creativity and innovation practices. By considering the implications on the individual (employee) and the social structure (organization), these propositions add construct clarity to the concept of legitimacy in DT, create more robust approaches for DT adoption in companies and advance innovation management theories. These propositions were the basis for the construction of 4 hypotheses that were tested on the field through an empirical study with the company MEO.
À medida que o Design Thinking (DT) atinge a maturidade, são necessários novos estudos sobre as barreiras de adoção prevalecentes. Estudos anteriores sugeriram que a necessidade de legitimidade muitas vezes impulsiona a motivação para adotar o DT. No entanto, faltam pesquisas aprofundadas e métodos apropriados para ajudar as empresas sobre como criar legitimidade de DT. Portanto, o estudo baseia-se nas perceções dos funcionários e nas teorias organizacionais do local de trabalho para esclarecer esta relação e propor um conjunto de proposições testáveis. A base teórica oferece a oportunidade de identificar direções concretas para legitimar a DT nas empresas, ou seja: i) reduzir a distância de poder entre os membros da equipa de inovação e as relações dos gestores ao longo da jornada de inovação; ii) capacitar líderes de inovação numa cultura de abertura e feedback sobre novas ideias; iii) ter gestores de inovação treinados em gestão de criatividade e inovação, e iv) projetar um espaço físico e artefatos destinados explicitamente às práticas de criatividade e inovação. Ao considerar as implicações sobre o indivíduo (funcionário) e a estrutura social (organização), essas proposições acrescentam clareza de construção ao conceito de legitimidade em DT, criam abordagens mais robustas para a adoção do DT nas empresas e promovem teorias de gestão da inovação. Estas proposições foram a base para a construção de 4 hipóteses que foram testadas em terreno através de um estudo empírico com a empresa MEO.

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Design thinking Legitimacy Barriers Innovation management

Pedagogical Context

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