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Publication

Exploring the potential of Halal Tourism in a non-muslim destination: the case of Portugal

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorAlmeida, Sofia
dc.contributor.authorDomingues, João Paulo Marianito
dc.date.accessioned2024-02-09T16:53:35Z
dc.date.available2024-02-09T16:53:35Z
dc.date.issued2023-10-16
dc.description.abstractThis document analyzes Portugal's potential for attracting the Halal Tourism Market, the current state of this market, challenges to its development, and development guidelines for further improvement and evolution. Halal Tourism is characterized as one of the largest tourist markets worldwide, however, knowledge about this segment, the tourist profile, and their travel motivations is still scarce. For the development of this research, and for data collection purposes, a qualitative research method was adopted in the form of interviews, which had tourism related companies and official institutions as the target population, this was further complemented with a Netnographic analysis. Results from both analyses suggest that, in Portugal, despite its strong Islamic cultural and historical Heritage, until today, its tourism agents have almost no knowledge about this market. The results of this research indicate that despite its current state, Portugal has strong possibilities to become one of the best destinations for the Halal Tourist.pt_PT
dc.description.abstractO presente documenta analisa a possibilidade de Portugal atrair Turistas Halal, o seu mercado atual, desafios ao seu desenvolvimento, e linhas de melhoria e evolução. O Turismo Halal caracteriza-se como sendo um dos maiores mercados turísticos a nível mundial, no entanto, o conhecimento sobre este, o perfil do turista, e as suas motivações de viagem é ainda escasso. Para o desenvolvimento desta pesquisa, de modo a proceder à recolha de dados, foi utilizado o método de análise qualitativa sobre a forma de entrevistas, que teve como público-alvo empresas turísticas e instituições, e que foi posteriormente complementado com uma análise Netnográfica. Resultados destas análises sugerem que, em Portugal, apesar da forte herança cultural islâmica do país até aos dias de hoje, os seus agentes do turismo têm pouco ou nenhum conhecimento sobre este mercado. Os resultados desta pesquisa indicam que apesar do estado atual, Portugal reúne todas as condições para se desenvolver como um destino de referência para o Turista Halal.pt_PT
dc.identifier.tid203528352pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.26/49769
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectHalal Tourismpt_PT
dc.subjectKnowledgept_PT
dc.subjectTourism Agentspt_PT
dc.subjectChallengespt_PT
dc.subjectGuidelinespt_PT
dc.subjectPortugalpt_PT
dc.titleExploring the potential of Halal Tourism in a non-muslim destination: the case of Portugalpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorUniversidade Europeia
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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