Repository logo
 
Publication

The Lifestyle Project: Business Framework for a travel company that uses experiential learning for personal development

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorFreire, João
dc.contributor.authorWiwchar, Michael Tory
dc.date.accessioned2018-12-13T13:36:43Z
dc.date.available2018-12-13T13:36:43Z
dc.date.issued2016-10-18
dc.description.abstractThe following paper is a professional project in which the author outlines the development of a business plan for his travel company. This business proposal is about the creation of a company that puts an emphasis on personal growth through cultural immersion. The world is becoming more interconnected through our access to information and our ability to travel. At the same time, individuals are able to learn about anything from practically anywhere. Regardless of these opportunities, research shows that experiential learning is still a powerful way to acquire skills and that immersive situations provide a fitting context for this to happen. The author is especially interested in lifelong learning and also in people who are interested in learning about other cultures. When combined, travel and personal development can equate to reflective insights about the world and our place in it. Using academic literature, the author will put forward his argument for a viable business plan, in which learning and travel are combined. The paper will discuss the marketing strategies used to propel the business in the right direction as well as a financial plan that showcases its sustainable future.pt_PT
dc.description.abstractO artigo a seguir é um projeto profissional em que o autor descreve o desenvolvimento de um plano de negócios para sua empresa de viagens. Esta proposta de negócio é sobre a criação de uma empresa que coloca uma ênfase no crescimento pessoal através da imersão cultural. O mundo está se tornando mais interligados através do nosso acesso à informação e nossa capacidade de viajar. Ao mesmo tempo, os indivíduos são capazes de aprender sobre qualquer coisa a partir de praticamente qualquer lugar. Independentemente dessas oportunidades, a pesquisa mostra que a aprendizagem experiencial ainda é uma maneira poderosa de adquirir habilidades e que situações envolventes proporcionam um contexto adequado para que isso aconteça. O autor é especialmente interessados na aprendizagem ao longo da vida e também em pessoas que estão interessadas em aprender sobre outras culturas. Quando combinados, viagens e desenvolvimento pessoal pode equivaler a percepçōes reflexivos sobre o mundo e nosso lugar nele.. Usando literatura acadêmica, o autor irá apresentar seu argumento para um plano de negócios viável, em que a aprendizagem e as viagens são combinados. O artigo a seguir irá discutir as estratégias de marketing utilizadas para impulsionar o negócio na direção certa, bem como um plano financeiro que mostra que é futuro sustentável.pt_PT
dc.identifier.tid201430363pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.26/25332
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectBusiness planpt_PT
dc.subjectTravel companypt_PT
dc.subjectPersonal growthpt_PT
dc.subjectMarketing strategiespt_PT
dc.titleThe Lifestyle Project: Business Framework for a travel company that uses experiential learning for personal developmentpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorInstituto Português de Administração de Marketing
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Marketingpt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Projeto Profissional de M-GM - Michael Tory Wiwchar 214016.pdf
Size:
489.67 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.85 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: