Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

A aprendizagem das ciências em Portugal

Use this identifier to reference this record.

Advisor(s)

Abstract(s)

Em Portugal, a educação em ciências regressa, por vezes, ao debate público a propósito do desempenho dos alunos nas avaliações internacionais. Os relatórios nacionais dos testes PISA (Programme for International Student Assessment) e TIMSS (Trends in Mathematics and Science Study), aplicados em 2015, revelam resultados contraditórios. Neste texto, analisa-se brevemente a situação referida e apontam-se algumas possíveis explicações sobre as diferenças encontradas no desempenho dos alunos.
In Portugal, science education occasionally returns to public debate on the subject of students’ performance in international assessments. The national reports of the PISA (Program for International Student Assessment) and TIMSS (Trends in Mathematics and Science Study), applied in 2015, reveal contradictory results. In this text, we briefly analyse the situation mentioned and point out some possible explanations about differences found in student performance.

Description

Keywords

Educação em ciências Politicas educativas PISA TIMSS Testes de avaliação Science education Educational policies Assessment tests

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Escola Superior de Educação, Instituto Politécnico de Setúbal

CC License