Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

High mobility as an adverse experience during Third Culture Kids up bringing

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Dissertação de M-PCS - Rebeca Rocha.pdf1.88 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

A Third Culture Kid (TCK) is a child who accompanied their parents for a significant amount of time outside their passport country. TCKs grow up in a cross-cultural and highly mobile world (Pollock et al., 2017). Their identity is then molded by the interactions of the cultures they experienced, allowing them to form their unique "third culture". This study pretends to explore the mobility aspect of the TCK lifestyle and the consequences it has on one's life. A qualitative method was chosen and 12 Adult TCKs were interviewed. Interviews included the Mobility Chart and a drawing, both instruments that allowed a visualization, respectively, TCK's transitions and personal identity. Through the interviews' analyses seven themes were identified with two of them having subthemes: transitions (feelings, conflicts and stabilizing factors), relationships (family and friends), acculturation, losses, personal identity, belonging and impact of high mobility. The transitions experiences ranged from positive to negative. The TCKs' relationships, personal identity and belonging were influenced by the mobility they experienced. Every participant recognized that high mobility influenced their lives and who they are. The effects of growing up in a highly mobile world recognized by the participants were both negative (e.g., rules around friendships) and positive (e.g., career choice). This study purpose was to understand the high mobility experiences among TCKs and explore the possibility of it being an adverse experience during their childhood. However, the findings indicate a positive perception of high mobility's impact in both childhood and adulthood.
Uma criança de terceira cultura (TCK) é uma criança que acompanhou os seus pais durante um período significativo fora do seu país de passaporte. As TCK crescem num mundo transcultural e altamente móvel (Pollock et al., 2017). A sua identidade é então moldada pelas interações das culturas que experimentaram, permitindo-lhes formar a sua “terceira cultura” única. Este estudo pretende explorar o aspeto da mobilidade do estilo de vida TCK e as consequências que tem na vida de cada um. Foi escolhido um método qualitativo e foram entrevistados 12 TCK adultos. As entrevistas incluíram o Mapa de Mobilidade e um desenho, instrumentos que permitiram visualizar, respetivamente, as transições e a identidade pessoal do TCK. Através da análise das entrevistas foram identificados sete temas, dois dos quais com subtemas: transições (sentimentos, conflitos e fatores estabilizadores), relações (família e amigos), aculturação, perdas, identidade pessoal, pertença e impacto da elevada mobilidade. As experiências de transição variaram entre positivas e negativas. As relações, a identidade pessoal e a pertença dos TCK foram influenciadas pela mobilidade que experimentaram. Todos os participantes reconheceram que a elevada mobilidade influenciou as suas vidas e quem são. Os efeitos do crescimento num mundo de grande mobilidade reconhecidos pelos participantes foram tanto negativos (por exemplo, regras em torno das amizades) como positivos (por exemplo, escolha de carreira). O objetivo deste estudo era compreender as experiências de elevada mobilidade entre os TCK e explorar a possibilidade de esta ter sido uma experiência adversa durante a infância. No entanto, os resultados indicam uma perceção positiva do impacto da mobilidade elevada tanto na infância como na idade adulta.

Description

Keywords

Third Culture Kids High Mobility Adverse Experience Identity

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License