Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
146.93 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Neste texto apresenta-se um vasto leque de actividades, com grau
crescente de dificuldade, tendo em vista desenvolver a oralidade em
aulas de português para hispanofalantes. Esta actividades estão
estruturadas em torno de dois princípios fundamentais. Por um lado, a
intercompreensão que a proximidade linguística entre o português e o
espanhol permite e, por outro lado, o facto de a oralidade exigir muita
prática, muito treino e muitos contextos comunicativos.
This paper suggests an array of activities, increasingly more difficult, aiming the development of oral skills by Spanish-speaking learners of Portuguese. These activities are sturctured according to two fundamental topics. First, the fact that intercomprehension is high between Portuguese and Spanish languages, secondly, the fact that oral skills demand a lot of practice, a lot of trainning and a lot of different communication contexts.
This paper suggests an array of activities, increasingly more difficult, aiming the development of oral skills by Spanish-speaking learners of Portuguese. These activities are sturctured according to two fundamental topics. First, the fact that intercomprehension is high between Portuguese and Spanish languages, secondly, the fact that oral skills demand a lot of practice, a lot of trainning and a lot of different communication contexts.
Description
Keywords
Didáctica do oral Língua não materna Português e espanhol Didactics of oracy Non mother tongue Portuguese and spanish language
Pedagogical Context
Citation
PINTO, P. F. - Oralidade na aula de português para hispanofalantes. Limite: Revista de Estudios Portugueses y de la Lusofonía [Em linha]. 4 (2010) 141-151. [Consult. 13 nov. 2013]. Disponível em WWW:<URL:http://www.revistalimite.es/revista4.html>. ISSN 1888-4067