Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
1.24 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente Relatório de Projeto de Investigação tem como principal intencionalidade interpretar e compreender as conceções e práticas pedagógicas das educadoras de infância cooperantes sobre o papel da expressão musical nos contextos pedagógicos de creche e jardim de infância onde foi desenvolvido o meu estágio no âmbito do Mestrado em Educação Pré-Escolar.
O trabalho é baseado na abordagem de investigação- ação e visa apresentar o processo de interpretação das informações recolhidas durante a vivência nos dois contextos educativos, assim como a intervenção desenvolvida pela estudante/ investigadora no sentido de promover a expressão musical nos contextos em ação. Os instrumentos de recolha de informação usados são a observação participante, a entrevista semi- estruturada e a análise documental.
The hereby investigation project report has the purpose to interpret and understand the pedagogical concepts and practices of guidant pre-school teachers on the musical expression part within day care and pre-school pedagogical contexts, where my internship on pre-school education master degree took part. This report is based on an investigation-action approach and aims to present the interpretation process of the information given throughout the above mentioned referred educational contexts, as well as the intervention made by the student/investigator in order to promote the musical expression in both scenarios. The information gathering instruments used are the participant observation, the semi-structured interview and the documental analysis.
The hereby investigation project report has the purpose to interpret and understand the pedagogical concepts and practices of guidant pre-school teachers on the musical expression part within day care and pre-school pedagogical contexts, where my internship on pre-school education master degree took part. This report is based on an investigation-action approach and aims to present the interpretation process of the information given throughout the above mentioned referred educational contexts, as well as the intervention made by the student/investigator in order to promote the musical expression in both scenarios. The information gathering instruments used are the participant observation, the semi-structured interview and the documental analysis.
Description
Mestrado em Educação Pré-Escolar
Keywords
Relatório de projeto de investigação Relatório de estágio
Citation
Publisher
Escola Superior de Educação, Instituto Politécnico de Setúbal