Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Hotel TRYP Lisboa Aeroporto

Use this identifier to reference this record.

Abstract(s)

O presente relatório descreve as atividades desenvolvidas no âmbito do estágio curricular inserido no Mestrado em Gestão do Turismo e da Hotelaria e foi realizado no Hotel TRYP Lisboa Aeroporto, pertencente ao grupo português Hoti Hotéis. Será efetuada uma análise ao ambiente interno e externo da empresa através de uma Matriz SWOT, listando os seus pontos fortes e fracos, de maneira a encontrar soluções para que a empresa continue a progredir num mercado cada vez mais competitivo. É neste contexto que é proposto apresentar um modelo diferente de controlo de gestão para a unidade hoteleira onde decorreu o estágio, tendo como base essencial o Balanced Scorecard – devidamente adaptado à realidade do Hotel TRYP Lisboa Aeroporto. Numa época em que é cada vez mais difícil gerir pessoas e equipas devido a diversos fatores (como a multiculturalidade, por exemplo), será apresentado um rol de características que um Gestor deverá possuir para que obtenha sucesso. Como resultado final deste trabalho serão apresentadas algumas soluções essencialmente relativas à parte operacional do Hotel, de maneira a melhorar o bem-estar e produtividade dos seus colaboradores, aliando ao mesmo tempo a redução de custos, nomeadamente com colaboradores extras.
This report describes the activities developed within the scope of the curricular internship included in the Master in Tourism and Hospitality Management and was held at the Hotel TRYP Lisboa Aeroporto, part of the Portuguese group Hoti Hotéis. An analysis of the company's internal and external environment will be carried out through a SWOT Matrix, examining its strengths and weaknesses, in order to find solutions for the company to continue its progress in an increasingly competitive market. It is in this context that it is proposed to present a different model of management for the hotel where the internship took place, based on the Balanced Scorecard - properly adapted to the reality of the Hotel TRYP Lisboa Aeroporto. At a time when it is increasingly difficult to manage people and teams due to several factors (such as multiculturalism, for example), a list of characteristics that a Manager must have in order to be successful will be presented. As a final result of this work, some solutions will be presented, essentially related to the operational part of the Hotel, in order to improve the well-being and productivity of its employees, allied to the reduction of costs, mostly with extra employees.

Description

Keywords

Hotelaria Turismo Balanced Scorecard SWOT Gestão

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License