Repository logo
 
Publication

Digital marketing plan for ASSETFLOOW STARTUP

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorPacheco, Natália
dc.contributor.authorFilipe, Joana Soares de La Cerda
dc.date.accessioned2024-09-24T09:36:40Z
dc.date.available2024-09-24T09:36:40Z
dc.date.issued2024-06-25
dc.description.abstractThe main aim of this project is to draw up a proposal for a digital marketing plan for a B2B market for AssetFloow, a company operating in the retail sector. The need for this digital marketing plan arises from the absence of an active digital marketing strategy which is a critical gap recognising the role of digital presence in contemporary organisational success. This study emphasizes the necessity for AssetFloow to leverage digital tools. The business and software industry are witnessing a growing trend towards digitalization, and companies like AssetFloow need to strategically adopt digital tools to differentiate themselves from competitors. In order to develop a comprehensive digital marketing plan, it was essential to collect data. This entailed conducting three semi-structured interviews as the primary data source with two potential clients of AssetFloow and one with a marketing specialist, and as a secondary data source, conducting online research. After collecting and analysing this information, it was possible to understand the importance of a digital marketing plan and which communication channels are most efficient to B2B audience. Subsequently, the digital marketing plan was planned, starting with an analysis of the current situation, defining objectives, strategy, and the plan's areas of focus, and ending with the definition of tactics to be applied in each area, along with action scheduling, and methods of evaluation and control. Through the implementation of this plan, the aim is to increase AssetFloow brand awareness and establish the company as a specialist in the area.pt_PT
dc.description.abstractO presente projeto tem como principal objetivo elaborar uma proposta de plano de marketing digital para um mercado B2B para a AssetFloow, uma empresa que opera no sector do retalho. A necessidade deste plano de marketing digital surge da ausência de uma estratégia ativa de marketing digital, o que constitui uma lacuna crítica, reconhecendo o papel da presença digital no sucesso das organizações contemporâneas. Este estudo sublinha a necessidade de a AssetFloow tirar partido das ferramentas digitais. A indústria empresarial e de software assiste a uma tendência crescente para a digitalização, e empresas como a AssetFloow precisam de adotar estrategicamente ferramentas digitais para se diferenciarem da concorrência. Para desenvolver um plano de marketing digital abrangente, era essencial recolher dados. Para o efeito, foram realizadas três entrevistas semiestruturadas como fonte de dados primária, com dois potenciais clientes da AssetFloow e uma com um especialista em marketing, e como fonte de dados secundária, a realização de pesquisas online. Após a recolha e análise desta informação, foi possível compreender a importância de um plano de marketing digital e quais os canais de comunicação mais eficientes para o público B2B. Posteriormente, foi desenvolvido o plano de marketing digital, começando pela análise da situação atual, definindo os objetivos, a estratégia e as áreas de enfoque do plano, e terminando com a definição das táticas a aplicar em cada área, bem como a calendarização das ações e os métodos de avaliação e controlo. Com a implementação deste plano, pretende-se aumentar a notoriedade da marca AssetFloow e afirmar a empresa como especialista na área.pt_PT
dc.identifier.tid203691997pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.26/52167
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectInternship reportpt_PT
dc.subjectDigital marketingpt_PT
dc.subjectDigital marketing planpt_PT
dc.subjectSocial Mediapt_PT
dc.subjectB2B Startuppt_PT
dc.titleDigital marketing plan for ASSETFLOOW STARTUPpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsclosedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.grantorInstituto Português de Administração de Marketing
thesis.degree.nameMestrado em Marketing Globalpt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Relatório de estágio de M-MKT - Joana Filipe.pdf
Size:
809.28 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.85 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: