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Abstract(s)
A presente investigação teve como objetivo investigar a forma como a comunicação impacta a motivação dos praticantes e a perceção dos mesmos sobre a eficácia da primeira, no que diz respeito às suas necessidades e ao seu impacto na atualidade da modalidade. Utilizando uma amostra de 170 indivíduos e uma junção entre estatística descritiva e inferencial, os resultados obtidos indicam que, apesar de existir alguma influência da comunicação na motivação para a prática de Padel em Portugal, existem algumas discrepâncias, não apenas entre os tipos de comunicação, mas também entre a comunicação das entidades responsáveis pela modalidade. Ficou demonstrado que a amostra entende a comunicação como algo que tem algum tipo de influência na sua motivação para a prática da modalidade, mas que sente igualmente que existe mais trabalho a ser feito de forma a ser possível continuar a haver uma notória evolução da sua popularidade. Concluímos que a amostra reconhece uma influência positiva da comunicação na prática da modalidade, mas que, no entanto, considera haver ainda algum trabalho a ser desenvolvido.
This research aimed to investigate how communication impacts the motivation of Padel players and their perception of its effectiveness in meeting their needs and its impact on the sport’s current popularity. Using a sample of 170 individuals and a combination of descriptive and inferential statistics, the results indicate that while communication does influence the motivation to practice Padel in Portugal, there are discrepancies not only between different types of communication but also between the communication efforts of the entities responsible for the sport. The findings show that the sample perceives communication as having some influence on their motivation to practice the sport, but they also feel that more work is needed to continue the noticeable growth in its popularity. We conclude that the sample recognizes a positive influence of communication on the practice of the sport, but there is still work to be done.
This research aimed to investigate how communication impacts the motivation of Padel players and their perception of its effectiveness in meeting their needs and its impact on the sport’s current popularity. Using a sample of 170 individuals and a combination of descriptive and inferential statistics, the results indicate that while communication does influence the motivation to practice Padel in Portugal, there are discrepancies not only between different types of communication but also between the communication efforts of the entities responsible for the sport. The findings show that the sample perceives communication as having some influence on their motivation to practice the sport, but they also feel that more work is needed to continue the noticeable growth in its popularity. We conclude that the sample recognizes a positive influence of communication on the practice of the sport, but there is still work to be done.
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Keywords
Padel Motivação Comunicação Popularidade