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Abstract(s)
O presente relatório surge no âmbito da realização de um estágio profissional, desenvolvido na Bosch Car Multimédia S.A., em Braga. A gestão da cadeia de abastecimento surge como uma rede interconectada de organizações e processos, que colaboram para fornecer produtos ou serviços. Essa rede cria uma relação de interdependência entre os agentes da cadeia, onde o desempenho de um afeta diretamente o desempenho de outros. A interdependência na cadeia de abastecimento sublinha a importância da eficiência operacional e da cooperação. Com este estudo, pretendemos compreender esta conexão, estabelecida na cadeia de abastecimento.
Adotou-se uma perspetiva positivista como conceito filosófico estrutural. A partir deste, implementou-se uma metodologia quantitativa de investigação.
Os principais resultados deste estudo atestam uma relação de interdependência, em que a análise de dados serve de suporte para a tomada de decisão. Consequentemente, a partilha de informações contribui para um clima de confiança e transparência, fomentando a credibilidade.
Supply chain management emerges as an interconnected network of organizations and processes that collaborate to supply products or services. This network creates a relationship of interdependence between the agents in the chain, where the performance of one directly affects the performance of others. Interdependence in the supply chain underlines the importance of operational efficiency and cooperation. With this study, we aim to understand this connection established in the supply chain. The research questions were defined on the basis of the literature review. We adopted a positivist perspective as a structural philosophical concept. Based on this, we adopted a quantitative research methodology. The main results of this study attest to an interdependent relationship, in which data analysis supports decision-making. Consequently, sharing information contributes to a climate of trust and transparency, fostering credibility.
Supply chain management emerges as an interconnected network of organizations and processes that collaborate to supply products or services. This network creates a relationship of interdependence between the agents in the chain, where the performance of one directly affects the performance of others. Interdependence in the supply chain underlines the importance of operational efficiency and cooperation. With this study, we aim to understand this connection established in the supply chain. The research questions were defined on the basis of the literature review. We adopted a positivist perspective as a structural philosophical concept. Based on this, we adopted a quantitative research methodology. The main results of this study attest to an interdependent relationship, in which data analysis supports decision-making. Consequently, sharing information contributes to a climate of trust and transparency, fostering credibility.
Description
Keywords
Rede interconectada de organizações e processos Relação de interdependência Análise de dados Clima de confiança e transparência Credibilidade