Repository logo
 
Publication

Clil Through Storytelling: A reflective study with Primary School Pupils

dc.contributor.advisorMarciso, Sarah
dc.contributor.authorVaz, Sónia
dc.date.accessioned2024-02-04T19:24:31Z
dc.date.available2024-02-04T19:24:31Z
dc.date.issued2023-11-23
dc.date.submitted2023-10-30
dc.description.abstractO presente estudo, assente numa reflexão crítica, num contexto de prática supervisionada, foi conduzido num ambiente do primeiro ciclo, com alunos do terceiro ano nas suas aulas de inglês enquanto língua estrangeira. O ponto de partida para a investigação foi o efeito na motivação, criatividade e capacidade de utilizar a língua estrangeira na sala de aula, mediante a utilização da metodologia Content and Language Integrated Learning, aplicada ao ensino das ciências, através da narração de histórias. Esta, foi facilitada pela perspetiva emergentista no desenvolvimento da literacia, pelo uso de diferenciação pedagógica de acordo com os níveis académicos dos participantes e pela criação de oportunidades de trabalho de grupo. Os resultados apresentados foram alcançados através de planeamento, observação de aulas e recolha de feedback dos mentores com o objetivo de melhorar o planeamento futuro e de contribuir para a autorreflexão. No decurso do estudo os participantes tornaram-se mais proficientes no uso da língua estrangeira para comunicarem e mais motivados para as aprendizagens. Adicionalmente, os alunos com menor performance académica demonstraram maior abertura a situações desafiantes e, logo, mais criatividade. Participantes com necessidades educativas especiais vivenciaram mais oportunidades de pertença no grupo, o que contribuiu para a sua autorregulação.pt_PT
dc.description.abstractThe present study consisted of a critical reflection based on a set of observed lessons which was conducted in a Primary School setting with third grade students in their English as a Foreign Language classes. It investigated the effect of teaching Content and Language Integrated Learning (science) through storytelling in students’ motivation, creativity and ability to use English in the classroom which were facilitated by both the emergentist perspective in the development of literacy, pedagogical differentiation concerning the students’ levels of academic achievement and providing groupwork opportunities. The presented outcomes were achieved through planning, class observation, using feedback from mentors to improve future planning and self-reflection. Throughout the study participants became more proficient in using English to communicate and more motivated towards learning. In addition, lower ability students were found to be more prone to engage in challenging situations and therefore more creative. Also, SEN students had more chances to find a place within their peers which helped improving their self-regulation.pt_PT
dc.identifier.tid203511174pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.26/49590
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectContent and Language Integrated Learning, English as a Foreign Language, Ensino das ciências, narração de histórias, reflexãopt_PT
dc.subjectContent and Language Integrated Learning, English as a Foreign Language, reflection, science teaching, storytellingpt_PT
dc.titleClil Through Storytelling: A reflective study with Primary School Pupilspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Sónia Vaz.pdf
Size:
3.74 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.85 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: