Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
1.19 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente relatório reflete o trabalho desenvolvido na Prática e Intervenção Supervisionada do Mestrado em Educação Pré-Escolar e apresenta a descrição, reflexão e a análise do percurso vivenciado no Jardim de Infância de Avis.
“A Importância da Continuidade Educativa e da Articulação entre a Educação Pré-Escolar e o 1º Ciclo do Ensino Básico” é o título do relatório, no qual pretendemos investigar, refletir discursos e práticas de continuidade educativa e articulação entre a Educação Pré-Escolar e o 1º Ciclo do Ensino Básico num Agrupamento de Escolas.
O percurso foi vivido através da investigação-ação, tentando conhecer opiniões e expectativas e, baseada no conhecimento obtido, planear e desenvolver atividades que envolvessem as crianças num processo de continuidade preparando-se para a transição para o 1.º ciclo do Ensino Básico.
This report reflects the work done in Practice and Master of Supervised Intervention in Pre-School Education and presents the description, reflection and the path analysis experienced at Avis kindergarten. “A Importância da Continuidade Educativa e da Articulação entre a Educação Pré-Escolar e o 1º Ciclo do Ensino Básico” is the title of this report, in which we intend to investigate, reflect discourses and practices of educational continuity and coordination between pre-school education and the 1st cycle of Basic Education in Schools Group. The route was experienced through research-action, trying to know opinions and expectations and, based on the obtained knowledge, plan and develop activities involving children in a continuing process of preparing for the transition to the 1st cycle of basic education.
This report reflects the work done in Practice and Master of Supervised Intervention in Pre-School Education and presents the description, reflection and the path analysis experienced at Avis kindergarten. “A Importância da Continuidade Educativa e da Articulação entre a Educação Pré-Escolar e o 1º Ciclo do Ensino Básico” is the title of this report, in which we intend to investigate, reflect discourses and practices of educational continuity and coordination between pre-school education and the 1st cycle of Basic Education in Schools Group. The route was experienced through research-action, trying to know opinions and expectations and, based on the obtained knowledge, plan and develop activities involving children in a continuing process of preparing for the transition to the 1st cycle of basic education.
Description
Keywords
Educação Pré-Escolar 1º Ciclo do Ensino Básico Continuidade educativa Articulação Pre-school 1st cycle of basic education Educational Continuity Articulation