Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
4.18 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Este estudo aborda a problemática da transversalidade do conceito de simetria nas áreas disciplinares da Matemática e da Educação Visual no 3º ciclo do Ensino Básico e visa compreender se a exploração da arte e de novas culturas possibilita o desenvolvimento do conceito de simetria por parte dos alunos, de uma forma mais dinâmica.
This study is based on the transversally issue of the symmetry concept in areas of the 3rd cycle like Maths and Visual Education. It aims at understanding whether art’s exploration and new cultures allow the development of symme try, in a more dynamic way as far as students are concerned.
This study is based on the transversally issue of the symmetry concept in areas of the 3rd cycle like Maths and Visual Education. It aims at understanding whether art’s exploration and new cultures allow the development of symme try, in a more dynamic way as far as students are concerned.
Description
Keywords
Simetria Arte Islâmica Transversalidade Educação visual Matemática Symmetry Islamic art Transversality Visual education Mathematics
Citation
Matos, J. I. G. (2013). Simetria: Na interface entre a arte e a matemática: Experiência no terreno – Investigação desenvolvida no âmbito do mestrado. In J. P. Queiróz (Ed.), A Partir da Matéria-Prima: Atas do II Congresso Internacional Matéria-Prima 2013: Práticas das Artes Visuais no Ensino Básico e Secundário (pp. 394-404). Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes da Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa.
Publisher
Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes da Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa