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- Measurement of differential cross sections for the production of top quark pairs and of additional jets in lepton+jets events from pp collisions at $\sqrt{s} =$ 13 TeVPublication . CMS collaboration (2299 authors); Nayak, Aruna; Bargassa, Pedrame; Beirão Da Cruz E Silva, Cristóvão; Di Francesco, Agostino; Faccioli, Pietro; Galinhas, Bruno; Gallinaro, Michele; Hollar, Jonathan; Leonardo, Nuno; Lloret Iglesias, Lara; Seixas, Joao; Strong, Giles; Toldaiev, Oleksii; Vadruccio, Daniele; Varela, Joao; Vischia, Pietro; David Tinoco Mendes, Andre; Silva, Pedro; Musella, PasqualeDifferential and double-differential cross sections for the production of top quark pairs in proton-proton collisions at s=13 TeV are measured as a function of kinematic variables of the top quarks and the top quark-antiquark (tt¯) system. In addition, kinematic variables and multiplicities of jets associated with the tt¯ production are measured. This analysis is based on data collected by the CMS experiment at the LHC in 2016 corresponding to an integrated luminosity of 35.8 fb-1. The measurements are performed in the lepton+jets decay channels with a single muon or electron and jets in the final state. The differential cross sections are presented at the particle level, within a phase space close to the experimental acceptance, and at the parton level in the full phase space. The results are compared to several standard model predictions that use different methods and approximations. The kinematic variables of the top quarks and the tt¯ system are reasonably described in general, though none predict all the measured distributions. In particular, the transverse momentum distribution of the top quarks is more steeply falling than predicted. The kinematic distributions and multiplicities of jets are adequately modeled by certain combinations of next-to-leading-order calculations and parton shower models.
- Estudo de mercado: promoção de um produto na rede social InstagramPublication . Silva, Joana Filipa Sousa Campelo da; Neves, CidáliaNum mundo de constante e rápida mudança que vivemos nos dias de hoje, é necessária uma resposta rápida e eficaz às necessidades dos consumidores. A Internet é cada vez mais um meio de comunicação e pesquisa por excelência o que se verifica com o seu crescente uso. Os consumidores estão a optar por recorrer à Internet por se tratar de um meio de comunicação de fácil acesso e por lhes permitir cada vez mais fazer (dada a aderência de cada vez mais lojas ao mundo online) compras sem precisarem de sair de casa. Este estudo foca-se na elaboração de um estudo de mercado para uma nova empresa que irá vender alisadores de cabelo sem fios. Assim, o objetivo fulcral do trabalho é perceber se os consumidores são capazes de comprar um produto com influência de um digital influencer, através da rede social Instagram. Para isso, recorreu-se à metodologia quantitativa com recurso a um inquérito por questionário. Desta forma, inicialmente recorreu-se à elaboração de uma revisão de literatura onde o foco, recai sobre o estudo de mercado, o mundo online (incluindo as redes sociais e os digital influencers) e o comportamento do consumidor.