Browsing by Issue Date, starting with "2018-05-07"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Ships on Condition Data Driven Maintenance ManagementPublication . Lampreia, Suzana Paula Gomes Fernando da Silva; Lobo, Victor J. A. S.; Requeijo, José Gomes; Vairinhos, Valter MartinsOn condition maintenance management is gaining general acceptance both in ships as in other domains. This is a natural result given evolution of low cost sensors, statistical methodology, telecommunications, software and superabundance of observational data. In this paper we analyze the effects of digital revolution on the usual maintenance policies and anticipate its consequences on ships maintenance management. Specifically, we try to show that on condition maintenance is, intrinsically, a data driven maintenance policy and the natural solution that results from the convergence of those economic and technological realities. The existence of low cost, high quality sensors, means that sensor networks can be and are being installed in new and existing machinery projects. this means that high quality monitoring data is or can be continuously generated (thousand variables), at acceptble costs, covering all aspects considered relevant from the point of view of risks (consequences of failures), costs, nature and operational importance of equipment. This means the generation, transmission and in decisions and policies. the development of statistical methodology capable of transforming, in real time, those data mountains in useful knowledge is, nowadays, accomplished routinely using almost free software or, at least, easily accessible resources. The real problems are, frequently, realted with human resources and knowledge management, The paper identifies with real data examples some of the main consequences and issues associated to this new reality and its effects on main maintenance policies and mangement organizations.
- “Contributo para o Storytelling e Customer Experience de uma Marca de Carros Desportivos”Publication . Manuel Pires Marrão, João; Manuel Domingos Tavares, VictorO mercado está em constante mudança, como tal, as empresas necessitam de se adaptar rapidamente e, até mesmo, antecipar as mudanças, para se manterem competitivas. A necessidade de adaptação cabe ao marketing, que necessita de se atualizar continuamente para melhor corresponder às necessidades do mercado. Quando os colaboradores dentro da organização se encontram em harmonia, todos entendem a escolha "correta" para o cliente. Porém, quando não existe consenso entre as pessoas dentro da organização, isto pode refletir-se num impacto negativo na visão que os clientes têm da empresa. Se bem executada, a comunicação interna pode facilitar melhores relações de trabalho e um foco mais consistente no cliente. O propósito deste relatório foi, não só destacar a importância de uma boa comunicação interna nas organizações, mas também encontrar estratégias de marketing capazes de atrair clientes. Encontra-se no marketing experiencial uma alternativa à comunicação tradicional e massificada. As empresas, independente do mercado onde atuam, começaram a dar grande importância às práticas de storytelling e de customer experience. O presente relatório procurou também explorar o impacto que o marketing experiencial tem na decisão de escolha por parte dos consumidores, assim como dar uma definição, e determinar táticas, de storytelling e customer experience para uma empresa de automóveis desportivos.