Browsing by Issue Date, starting with "2014-05-13"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- A inclusão social pela arte de pessoas com necessidades educativas especiais de caráter permanentePublication . Brito, Marta Alexandra Taborda de; Gonçalves, Maria Cristina Ferreira Saraiva PiresÉ enriquecedor no mundo atual, a Inclusão Social das pessoas com Necessidades Educativas Especiais de Carácter Permanente (NEECP). Neste sentido o Atelier de Arte “Com`TEMPO”, do Centro de Reabilitação Psicopedagógica da Sagrada Família (CRPSF) impulsiona, desde 2006, o desenvolvimento de competências artísticas dos cinquenta e dois participantes. Procurou-se saber se o Atelier de Arte “Com`TEMPO” constitui, de fato, um veículo promotor de participação ativa e valorizada da pessoa com NEECP na sociedade a que pertence. As metodologias adotadas resultam da combinação dos Métodos Qualitativo e Quantitativo. Na seleção da amostra valoriza-se a amostragem não-casual, por conveniência. Aferiu-se que o projeto Atelier de Arte “ Com`TEMPO” é um facilitador da inclusão social das pessoas com NEECP, tornando-os membros ativos da sociedade.
- Estudo da fiabilidade em máquinas CNCPublication . Dias, Evaristo Luís Leal; Didelet, Filipede Weibull.
- Developing clinical skills using peermentoring: perception of studentsPublication . Santos, Hugo; Alves Lopes, AntónioBackground In the context of health care is necessary a constant evolution in all the scope of professional competences. However for this continuous development is necessary that professionals develop a series of features, like the capacity of teaching and learning in multidisciplinary contexts (Chaves et al, 2014). Peer mentoring has been wildly used in the health professional education to improve student engagement and the quality of the learning experience (Colvin, 2015). 2. Methodology 2nd and 3rd year students of the Physiotherapy Bachelor Course participated in this study. During one semester 2nd year students where organized in small groups with a student mentor from 3rd year. Peer-Mentoring process was developed using an approach with three different objectives: Development of Theoretical Knowledge, Development of Clinical Reasoning, and Development of Practical Skills. The mentorship support was given at least 3 times during these process. Both groups were obliged to register all outputs from the activities performed. An online questionnaire was developed and used to access the perceptions about the outcomes and satisfaction of the all the participants in the Peer-Mentoring process. 3. Objectives The aim of this study was to identify the perception of students on how PeerMentoring promote the development of mentorship and Physiotherapy clinical skills. 4. Results e discussion The main results of the questionnaire showed a high satisfaction towards the process from both groups. Students refer the importance that tutor had in the consolidation of the theoretical knowledge, clinical reasoning and also practical skills. Both groups expressed that the process was very rewarding and are looking forward to repeat this experience. The promotion of peer-mentoring facilitate peer-to-peer learning opportunities for 2nd year students in the topics addressed and could also increase leadership and teaching skills of 3rd year students, both outcomes have the potential to benefit elements outside of this process, including future co-workers or patients.
- Proposta de Manual de Boas Práticas a nível dos espaços verdes - Câmara Municiplal de Alter do ChãoPublication . Cipriano, Vera Mónica Pires; Loures, Luís Carlos; Sebastião, Pedro Filipe ViegasNeste trabalho pretende-se mostrar que os espaços verdes em meio urbano desempenham múltiplas e diversas as funções desde a contribuição para a preservação da biodiversidade, à aproximação da população à natureza, promovendo, desta forma, a saúde e bem-estar. É importante realçar que o sucesso e o bom funcionamento de um espaço verde, prende‐se fundamentalmente com o êxito de três fases distintas: o projeto, a obra e a manutenção. Um projeto bem elaborado, assim como a sua correta implementação e gestão/manutenção, conferem ao espaço público urbano, sustentabilidade e dinâmica. Sustentabilidade que é capaz de satisfazer as necessidades do presente sem comprometer a capacidade das gerações futuras satisfazerem as suas próprias. Para além de se realçar a importância dos Espaços Verdes o presente trabalho visa a criação de um manual de manutenção para os Espaços Verdes do município com o objetivo de melhorar os mesmos, servindo de guia aos operadores que neles trabalham. Verificou-se que as operações de manutenção nem sempre são as mais corretas nem realizadas da melhor maneira. De entre as diversas operações de manutenção ao nível dos espaços verdes do Município de Alter do Chão destacam-se as que estão relacionadas com as espécies arbóreas, principalmente as podas e a instalação e manutenção dos relvados.
- Measurement of the $W\gamma$ and $Z\gamma$ inclusive cross sections in $pp$ collisions at $\sqrt s=7$ TeV and limits on anomalous triple gauge boson couplingsPublication . CMS collaboration (2210 authors); Hollar, Jonathan; Nayak, Aruna; Calpas, Betty; Almeida, Nuno; Bargassa, Pedrame; Beirão Da Cruz E Silva, Cristóvão; Faccioli, Pietro; Ferreira Parracho, Pedro Guilherme; Gallinaro, Michele; Nguyen, Federico; Rodrigues Antunes, Joao; Seixas, Joao; Varela, Joao; Vischia, Pietro; Lloret Iglesias, Lara; David Tinoco Mendes, Andre; Musella, Pasquale; Silva, Pedro; Pela, Joao; Leonardo, NunoMeasurements of $W\gamma$ and $Z\gamma$ production in proton-proton collisions at $\sqrt{s}$ = 7 TeV are used to extract limits on anomalous triple gauge couplings. The results are based on data recorded by the CMS experiment at the LHC that correspond to an integrated luminosity of 5.0 inverse femtobarns. The cross sections are measured for photon transverse momenta $p_T^{\gamma} \gt$ 15 GeV, and for separations between photons and final-state charged leptons in the pseudorapidity-azimuthal plane of $\Delta R(l, \gamma) \gt$ 0.7 in $l \nu \gamma$ and $ll \gamma$ final states, where l refers either to an electron or a muon. A dilepton invariant mass requirement of $m_{ll} \gt$ 50 GeV is imposed for the Z$\gamma$ process. No deviations are observed relative to predictions from the standard model, and limits are set on anomalous WW$\gamma$, ZZ$\gamma$, and Z$\gamma\gamma$ triple gauge couplings.