Browsing by Author "Santo, Paula Espírito"
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- Artificial Intelligence in Government Services: A Systematic Literature ReviewPublication . Reis, João Carlos Gonçalves dos; Santo, Paula Espírito; Melão, NunoThe aim of this paper is to provide an overview on how artificial intelligence is shaping the digital era, in policy making and governmental terms. In doing so, it discloses new opportunities and discusses its implications to be considered by policy-makers. The research uses a systematic literature review, which includes more than one technique of data analysis in order to generate comprehensiveness and rich knowledge, we use: a bibliometric analysis and a content analysis. While artificial intelligence is identified as an extension of digital transformation, the results suggest the need to deepen scientific research in the fields of public administration, governmental law and business economics, areas where digital transformation still stands out from artificial intelligence. Although bringing together public and private sectors, to collaborate in the public service delivery, presents major advantages to policy makers, evidence has also shown the existence of negative effects of such collaboration.
- Audiências e cross-media: estudo de padrões de consumo de notícias em PortugalPublication . Silva, Marisa Torres da; Figueiras, Rita; Brites, Maria José; Amaral, Inês; Marôpo, Lidia; Santos, Sílvio Correia; Jerónimo, Pedro; Santo, Paula Espírito; Pacheco, LilianaAs práticas digitais que decorrem da ubiquidade dos media e da sua utilização possibilitaram a combinação de múltiplas plataformas no consumo de notícias. Neste artigo, procurámos identificar repertórios mediáticos (padrões de uso dos media noticiosos) em Portugal, de modo a compreender como são construídas as preferências mediáticas das audiências e de que forma o consumo noticioso integra os seus hábitos quotidianos. Neste sentido, desenvolvemos uma análise a padrões de consumo de media noticiosos a partir de uma abordagem mista de métodos qualitativos e quantitativos baseada na Metodologia Q (Davis & Michelle, 2011), a partir de uma amostra constituída por 36 participantes. A análise dos padrões de consumo de notícias permitiu identificar e analisar sete repertórios mediáticos em função do uso, relevância e utilidade atribuída pelos sujeitos aos media noticiosos. Os resultados revelam perfis híbridos de consumo mediático e uma tendência para consumos de notícias numa lógica móvel e multiplataforma, embora os media tradicionais continuem a desempenhar um papel determinante nos repertórios mediáticos em Portugal.