Browsing by Author "Almeida, Telma Catarina"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Are self-esteem and adult attachment affected by previous experiences of youth victimisation?Publication . Teixeira, Catarina; Santos, Catarina; Diogo, Rafaela; Almeida, Telma Catarina
- Are the self-esteem and the adult attachment affected by previous experiences of youth victimization?Publication . Teixeira, Catarina; Santos, Catarina; Diogo, Rafaela; Almeida, Telma Catarina
- Posttraumatic growth and cognitive and emotional processing from disclosure in the aftermath of a traumatic eventPublication . Teixeira, Catarina; Santos, Catarina; Diogo, Rafaela; Gonçalves, Ana; Freire, Filipa; Almeida, Telma Catarina; Ramos, Catarina
- The juvenile victimization questionnaire: psychometric properties and poly-victimization among Portuguese youthPublication . Almeida, Telma Catarina; Ramos, Catarina; Brito, José; Cardoso, JorgeBackground: There is a growing body of literature about poly-victimization among children and adolescents. The Juvenile Victimization Questionnaire (JVQ) is the most used measure to assess poly-victimization; however, it was not validated in Portugal, and it is unknown how it compares to other countries.
- Versão Portuguesa da Escala de Perceção da Criança sobre os Conflitos Interparentais – Versão para crianças dos 7 aos 9 anos (EPCCI-C)Publication . Sani, Ana Isabel; Almeida, Telma CatarinaAs perceções da criança acerca dos conflitos interparentais constituem um importante fator mediador do impacto que estes têm no seu desenvolvimento, pelo que se torna crucial uma adequada avaliação. Neste artigo apresentamos a versão portuguesa da Escala de Perceção da Criança dos Conflitos Interparentais (EPCCI-C), cujo original designado por Children’s Perception of Interparental Conflict Scale for Young Children (CPIC-Y) foi desenvolvido por Grych em 2000. Esta escala de autorrelato tem como objetivo avaliar as perceções produzidas pelas crianças entre os sete e os nove anos de idade acerca dos conflitos entre os pais, tais como as características dos incidentes, a perceção de ameaça, de culpa e a representação sobre a relação pais-criança. Esta versão foi testada em contexto escolar com uma amostra de crianças do 1º ciclo de ensino básico e revelou boas qualidades psicométricas. Estas propriedades e outros elementos caracterizadores do instrumento são discutidos neste artigo.