Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
11.22 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
Este texto incide na atualização dos programas das Unidades Curriculares de Artes Plásticas I e Artes Plásticas II, integradas no plano de estudos da licenciatura em Educação Básica da Escola Superior de Educação de Lis boa.São apresentados os pressupostos teórico-metodológicos que lhe estão subjacentes e que possibilitam organizar as práticas com futuros atores educativos no âmbito das artes visuais.
This text focuses on the updating of Plastic Arts I and Plastic Arts II subject programs. These subjects are integrated in the study plan of Basic Education course on Lisbon Superior School of Education. It presents the theoretical and methodological assumptions that underlie it and witch make it possible organizing the practices with future educational actors in the scope of the visual arts.
This text focuses on the updating of Plastic Arts I and Plastic Arts II subject programs. These subjects are integrated in the study plan of Basic Education course on Lisbon Superior School of Education. It presents the theoretical and methodological assumptions that underlie it and witch make it possible organizing the practices with future educational actors in the scope of the visual arts.
Description
Keywords
Artes plásticas Educação Formação de professores Educação não-formal Plastic arts Education Teacher training Non-formal education
Citation
Pereira, T. I. M., & Matos, J. I. G. (2018). Artes plásticas: Da prática criativa à prática pedagógica na formação inicial de atores educativos. Revista Matéria-Prima, Práticas Artísticas no Ensino Básico e Secundário, 6(2), 75-86.
Publisher
Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa / Centro de Investigação e de Estudos em Belas-Artes