Repository logo
 
Publication

Educational Interventions for Nursing Homes Support Workers During the Pandemic:

dc.contributor.authorSousa, Diana
dc.contributor.authorPinto, Joana
dc.contributor.authorFaria, José
dc.contributor.authorPereira, Isabel
dc.contributor.authorHenriques, Maria Adriana
dc.contributor.authorHenriques, Helga
dc.date.accessioned2022-02-04T12:15:04Z
dc.date.available2022-02-04T12:15:04Z
dc.date.issued2021-07
dc.description.abstractntroduction:The current pandemic caused by the circulation of the SARS-CoV-2virus places the population in general, and aging people living in nursing homes in particular, in a situation of great vulnerability, with a high risk of morbidity and mortality. In these contexts, educational interventions with professionals have shown to be associated with changes in practices. However, data on educational interventions carried out in a pandemic situation in these contexts are still scarce, as well as their content and/or methodologies used. Goal:We aimed to describe educational interventions for nursing home support workers during the COVID-19 pandemic. Methods:An integrative literature review was carried out. Results:Of the 349articles identified, 4 were included in the final sample. The results show that the educational programs aimed at nursing home employees, including support workers, have great variability in terms of intervention, target audience, content, duration, how it is made available, and the scientific area of the trainers. There seems to be an association between the education provided and the reduction of virus transmission. Conclusions:This integrative review points to the importance of educational interventions, taught by health professionals, with support workers, as a way of preventing the transmission of SARS-CoV-2in nursing homes and reducing morbidity and mortality rates. Distance learning proves to be an educational opportunity for people in remote locations. Face-to-face training was also shown to be essential in demonstrating and training safe care practices. We recommend future research to achieve greater consistency in the conclusions.pt_PT
dc.description.abstractntrodução. A atual pandemia de COVID-19, provocada pela circulação do vírus SARS-CoV-2, coloca a população em geral, e os idosos em Estruturas Residenciais para Pessoas Idosas (ERPI) em particular, numa situação de grande vulnerabilidade, com um risco elevado de morbilidade e mortalidade. Nestes contextos, as intervenções educativas junto dos profissionais demonstraram estar associadas a mudanças de práticas. Contudo, são ainda escassos os dados sobre as intervenções educativas realizadas em situação pandémica nestes contextos, bem como o seu conteúdo e/ou metodologias utilizadas. Objetivo. Foi nosso objetivo descrever as intervenções educativas para Auxiliares de Ação Direta de ERPI durante a pandemia de COVID-19. Métodos. Realizou-se uma revisão integrativa da literatura. Resultados. Dos 349 artigos identificados, 4 integraram a amostra final. Os resultados mostram que os programas educativos dirigidos aos profissionais das ERPI, onde se incluem as Ajudantes de Ação Direta, apresentam uma grande variabilidade em termos de intervenção, público-alvo, conteúdos, duração, forma como é disponibilizado e área disciplinar dos formadores. Parece existir uma associação entre a educação disponibilizada e a redução da transmissão do vírus. Conclusões. Esta revisão integrativa vem apontar para a importância das intervenções educativas, ministradas por profissionais de saúde, junto das AAD, como forma de prevenir a transmissão do SARS-CoV-2 em ERPI e reduzir as taxas de morbilidade e mortalidade. O ensino à distância revela-se uma oportunidade de educação para as pessoas em locais remotos, com dificuldades no acesso presencial. A formação presencial mostrou-se também como essencial na demonstração e treino de práticas de cuidados seguros. Recomenda-se a realização de investigação no futuro para obter uma maior consistência nas conclusõespt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.36367/ntqr.8.2021.88-96pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.26/39180
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherLudomediapt_PT
dc.relation.publisherversionhttps://publi.ludomedia.orgpt_PT
dc.subjectEstruturas Residenciais para pessoas idosaspt_PT
dc.subjectAjudantes de ação diretapt_PT
dc.subjectEducaçãopt_PT
dc.subjectCOVID-19pt_PT
dc.subjectPessoa idosapt_PT
dc.titleEducational Interventions for Nursing Homes Support Workers During the Pandemic:pt_PT
dc.title.alternativean Integrative Reviewpt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage96pt_PT
oaire.citation.startPage88pt_PT
oaire.citation.titleNew Trends in Qualitative Researchpt_PT
oaire.citation.volume8pt_PT
person.familyNamePinto
person.familyNamePereira Henriques
person.familyNameRafael Henriques
person.givenNameJoana
person.givenNameMaria Adriana
person.givenNameHelga Marília da Silva
person.identifier.ciencia-id3A1B-968D-7EEE
person.identifier.ciencia-idAF1D-BBCE-1E5D
person.identifier.ciencia-id8612-1513-A5A8
person.identifier.orcid0000-0002-3350-2512
person.identifier.orcid0000-0003-0288-6653
person.identifier.orcid0000-0003-2946-4485
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT
relation.isAuthorOfPublicationde3c3743-70c5-4dae-9c86-6315a87c46ea
relation.isAuthorOfPublicationa3567db2-1a5a-4589-8d71-4076a1c6b882
relation.isAuthorOfPublication8b8d2679-d467-4f9d-953b-c3a27507b471
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryde3c3743-70c5-4dae-9c86-6315a87c46ea

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ciaiq2021-fpaper-v-171.pdf
Size:
205.43 KB
Format:
Adobe Portable Document Format