Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
286.33 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
The purpose of this article is to investigate how contemporary studies about engineering are breaking down boundaries of knowledge. This study uses a systematic literature review to show how the application of qualitative multi-method approaches may offer reliable results and provide greater emphasis to the dimensions of development, triangulation and complementarity. The article offers new insights on the role of qualitative researches for the engineering domain, an area which has been largely unaddressed in the literature.
O objetivo deste artigo é analisar como os estudos contemporâneos sobre a engenharia estão a quebrar as fronteiras do conhecimento. Este artigo utiliza uma revisão sistemática da literatura para mostrar como a utilização de abordagens qualitativas multi-método pode oferecer resultados fiáveis e dar maior enfase às dimensões de desenvolvimento, triangulação e complementaridade. O artigo discute as novas dinâmicas que as investigações qualitativas oferecem ao domínio da engenharia, área que que tem sido amplamente negligenciada pela literatura.
O objetivo deste artigo é analisar como os estudos contemporâneos sobre a engenharia estão a quebrar as fronteiras do conhecimento. Este artigo utiliza uma revisão sistemática da literatura para mostrar como a utilização de abordagens qualitativas multi-método pode oferecer resultados fiáveis e dar maior enfase às dimensões de desenvolvimento, triangulação e complementaridade. O artigo discute as novas dinâmicas que as investigações qualitativas oferecem ao domínio da engenharia, área que que tem sido amplamente negligenciada pela literatura.
Description
Keywords
Engineering Systematic literature review Multi-method approach Development Triangulation Complementarity Qualitative research
Citation
Reis, J., Amorim, M., & Melão, R. (2017). Breaking Barriers with Qualitative Multi-method Research for Engineering Studies: Pros, Cons and Issues. Proelium, VII (12), 275-292
Publisher
Academia Militar