Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Utilização das redes sociais na comunicação organizacional

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
43_CapJose Afonso_TII_VF.pdf2.27 MBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

A massificação e a proliferação das redes sociais em Portugal tem crescido a um ritmo sem igual. Hoje em dia, são muitos os que diariamente acedem com regularidade a estas redes para comunicarem entre si. Num estudo realizado pela Marktest em meados de 2016, percebemos que os utilizadores de redes sociais em Portugal triplicou em sete anos e um terço das empresas usam este tipo de plataforma para comunicar. Resta perceber se a utilização destas plataformas por parte das organizações também contempla a comunicação interna ou apenas dá enfâse ao que sai para fora desta. Assim, este estudo visa perceber o que está a ser feito, atualmente, pela Força Aérea ao nível da comunicação interna, e até que ponto esta permite uma maior coesão dos seus elementos. O estudo efectuado baseia-se em entrevistas a elementos colocados em níveis de chefia dentro da organização por forma a perceber em que medida estão abertos à partilha de conteúdos na redes sociais. Abstract: The massification and proliferation of social networks in Portugal has grown at an unparalleled pace. Nowadays, there are many who regularly access these networks on a regular basis to communicate with each other. In a study conducted by Marktest in mid-2016, we can see that social network users in Portugal have tripled in seven years and a third of companies use this type of platform to communicate. It remains to be seen whether the use of these platforms by organizations also contemplates internal communication or only gives emphasis to what comes out of it. Thus, this study aims to understand what is currently being done by the Portuguese Air Force at the level of internal communication, and to what extent this communication allows greater cohesion of its elements. The study is based on interviews with elements placed at leading levels within the organization in order to understand to what extent they are open to sharing content on social networks.

Description

Keywords

Cultura organizacional Redes sociais Internet Comunicação interna Força Aérea Organizational culture Social networks Internal communication Portuguese Air Force

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue