Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

A importância da identidade regional para a gestão do destino de Nordhessen (Alemanha)

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
2017.04.024.pdf2.41 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

O presente trabalho examina a importância da identidade regional para a gestão de um destino turístico através do exemplo do destino Nordhessen no estado federal de Hessen, Alemanha. Bases teóricas importantes do trabalho são os conceitos da identidade regional de Anssi Paasi e outros autores, bem como obras sobre a relevância de discursos de identidade regional no turismo. Para além disso, o trabalho operacionaliza conceitos do destino turístico e da gestão de destinos, bem como do turismo no espaço rural, para contextualizar o caso de estudo descrito, Nordhessen. À base de várias publicações e duas entrevistas exploratórias com representantes da Regionalmanagement Nordhessen GmbH supõe-se no caso de Nordhessen uma identidade regional pouco pronunciada e parcialmente fragmentada, que dificulta a coordenação das atividades turísticas na região. Para investigar e concretizar esta problemática e para examinar abordagens de possíveis soluções, são conduzidas entrevistas com stakeholders importantes do sistema turístico de Nordhessen. Os resultados das entrevistas confirmam plenamente o prognóstico de uma identidade regional fraca em Nordhessen, e que esse facto tem impactos nas estruturas turísticas regionais. Por outro lado, as entrevistas apresentam também potencialidades para melhorar a situação.
The present thesis examines the importance of regional identity for tourist destination management by the example of the destination GrimmHeimat NordHessen in Hesse, Germany. Important theoretical foundations are concepts of regional identity by Anssi Paasi and other authors, as well as studies about the implications of regional identity discourses for tourism. Further fundamental topics are concepts of tourist destinations and tourist destination management and the thematic complex of tourism in rural areas, which serve to contextualize the given case example of North Hesse. Based on diverse publications and two explorative interviews with representatives of regional tourist destination management, a relatively weak and partially fragmented regional identity is assumed for North Hesse, which hinders the coordination of regional touristic activities. To examine and concretize this basic set of problems and to investigate possible solution approaches, interviews with important touristic stakeholders of North Hesse are conducted. The interviews' results widely confirm the assumption, that North Hesse's regional identity can be described as rather weak and that this contains impacts for local touristic structures. However, the results also show potentials to improve the present situation.

Description

Keywords

Identidade regional Gestão de destinos turísticos Stakeholders no sistema turístico Turismo no espaço rural Turismo na Alemanha Regional identity Tourist destination management Stakeholders in the touristic system Tourism in rural areas Tourism in Germany

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue