Repository logo
 
Publication

Another way to teach family: family nursing game

dc.contributor.authorFernandes, Carla Sílvia
dc.contributor.authorMartins, MM
dc.contributor.authorGonçalves, Lucia Hisako Takase
dc.date.accessioned2020-06-19T14:17:34Z
dc.date.available2020-06-19T14:17:34Z
dc.date.issued2014
dc.description.abstractCurrent paper describes the application of an innovative strategy to teach family, within a hospital context, by sensitizing nurses on the family subject through the use of a game. Given the hospitalization of a relative, the family faces changes in its dynamics caused by the crisis it is exposed to. It is the relevance for including the family within the care process. Since nurses are expected to assume a key role for which they need specific competence to intervene in families when experiencing an eventual crisis. The in-service education becomes a strategy of generating new skills and enhances human capital to improve the quality of nursing care. Considering the importance of including family in the care context, a playful tool called Family Nursing Game has been invented for teaching the family, especially by passing a model of family intervention. The strategy is based on the belief of the existence of relationship between game and learning.pt_PT
dc.description.abstractArtigo descreve aplicação de uma estratégia inovadora para ensinar família em contexto hospitalar, sensibilizando os enfermeiros sobre família através de um jogo. Perante a hospitalização de um de seus membros, a família é confrontada com alterações em sua dinâmica com o paciente, daí a relevância da inclusão da família no processo de atendimento e cuidados. O enfermeiro assume neste nível um papel preponderante de competência específica para intervir junto a família de pacientes por ocasião de vivência de possível crise acidental. A educação em serviço, torna-se estratégia geradora de inovadas competências e potencializa o capital humano para a melhoria da qualidade na assistência em enfermagem. Da importância de inclusão da família no contexto de cuidados, criou-se um instrumento lúdico denominado Family Nursing Game com o intuito de ensinar família, nomeadamente divulgando um modelo de avaliação e intervenção familiar. Tal estratégia fundamenta-se na convicção da existência de relação entre o jogo e a aprendizagem.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationActa Scientiarum. Health Sciences, 36(2), 195-200.pt_PT
dc.identifier.doi10.4025/actascihealthsci.v36i2.20373pt_PT
dc.identifier.issn1807-8648
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.26/32654
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherEduem - Editora da Universidade Estadual de Maringápt_PT
dc.relation.publisherversionhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHealthSci/article/view/20373pt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pt_PT
dc.subjectEnfermagem familiarpt_PT
dc.subjectPaciente hospitalizadopt_PT
dc.titleAnother way to teach family: family nursing gamept_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.issue2pt_PT
oaire.citation.startPage195pt_PT
oaire.citation.titleActa Scientiarum. Health Sciencept_PT
oaire.citation.volume36pt_PT
person.familyNameFernandes
person.familyNameMartins
person.givenNameCarla Sílvia
person.givenNameMaria Manuela
person.identifier.ciencia-id071C-71BB-0CAB
person.identifier.ciencia-id3A1D-066F-1F85
person.identifier.orcid0000-0001-7251-5829
person.identifier.orcid0000-0003-1527-9940
person.identifier.ridK-4369-2013
person.identifier.scopus-author-id56656532000
person.identifier.scopus-author-id55044850200
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT
relation.isAuthorOfPublication1a01c19d-4551-4d80-bf12-69e5eb737bac
relation.isAuthorOfPublication2f651969-be11-4d4f-a6ad-44e6b0bc3156
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery1a01c19d-4551-4d80-bf12-69e5eb737bac

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
artigo afiliado-99.pdf
Size:
446.77 KB
Format:
Adobe Portable Document Format