Browsing by Issue Date, starting with "2017-06-06"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Titration with automatic continuous positive airway pressure in obstructive sleep apneaPublication . Dias, C; Sousa, L; Batata, L; Reis, R; Teixeira, F; Moita, J; Moutinho Dos Santos, JBackground and objective Autotitrating positive airway pressure (APAP) is an accepted titration method to determine the optimal positive airway pressure (PAP), for the treatment of obstructive sleep apnea (OSA). The required duration of APAP monitoring to determine a fixed continuous positive airway pressure level still remains to be established. We aimed to evaluate the variation in PAP level, delivered by APAP devices, at different periods of treatment, to determine the APAP treatment duration required to reach an effective and stable PAP level. Methods A cross-sectional study of 62 patients newly diagnosed with OSA were evaluated after 3 months of APAP therapy. APAP data corresponding to the first day (D1), first week (W1), seventh week (W7) and twelfth week (W12) under APAP therapy was collected. For the analysis of the pressure behaviour, the difference of P95th pressure level between W12 and W7 (P W12–W7), W12 and W1 (P W12–W1) and W12 and D1 (P W12–D1) was calculated. Results There was a high correlation in P95th pressure level between D1 and W12 (r = 0.771; p > 0.0001), W1 and W12 (r = 0.817; p > 0.0001), and W7 and W12 (r = 0.926; p > 0.0001). This correlation progressively increased with APAP use. A significance difference was found in concordance between P W12–W7 and P W12–D1 (p = 0.046) within the pressure range ±2 cmH2O. However there was no significant difference in concordance between P W12–W7 and P W12–W1. Conclusions One week of APAP therapy seems sufficient to determine an effective and stable PAP level, within the pressure range ±2 cmH2O.
- A Inclusão dos alunos com perturbação do espetro do Autismo nas classes do ensino regular do 1º Ciclo. Um estudo qualitativo com professoresPublication . Dias, Antónia Agostinha Ramalho Pereira; Ferreira, MarcoEmbora em Portugal as políticas educativas preconizem a inclusão como o caminho a seguir, ainda há muito a fazer na promoção do sucesso educativo de todos os alunos. A educação é um direito humano básico e cabe à escola proporcionar contextos que permitam a todos maximizar o seu potencial. Neste sentido, torna-se pertinente refletir como se processa a inclusão dos alunos com Perturbação do Espetro do Autismo e de que forma as práticas inclusivas implementadas pelos professores se revelam promotoras da aprendizagem e do sucesso educativo destes alunos nas turmas do ensino regular. A metodologia de investigação utilizada é de natureza qualitativa e recorremos à entrevista semiestruturada como instrumento de recolha de dados de informação a dezoito professores do 1º Ciclo do Ensino Regular que integram nas suas turmas alunos com Perturbação do Espetro do Autismo. Pela análise dos dados e face aos desafios atuais na construção de escolas inclusivas, a maioria dos professores aceitam o paradigma da inclusão, no entanto só alguns conseguem promover a aprendizagem destes alunos na sala de aula, utilizando práticas e estratégias inclusivas diversificadas e adequadas. Constatamos também que a maior parte das escolas tem Unidade de Ensino Estruturado (UEE), constituindo um recurso importante para a inclusão dos alunos com PEA e ainda a existência de recursos humanos e técnicos que facilitam todo o processo de inclusão e sucesso educativo destes alunos. Alguns professores organizam o espaço da sala e planificam as atividades letivas com os professores da UEE, no entanto consideram não terem os conhecimentos essenciais e experiência pedagógica para intervir adequadamente devido à complexidade desta problemática, recorrendo permanentemente ao apoio do professor de educação especial. Outros constrangimentos ao trabalho dos professores decorrem sobretudo do receio que sentem perante o comportamento dos alunos, falta de tempo para gerir o grupo, turmas com um número elevado de alunos, gestão de horários para articulação, falta de recursos humanos e materiais e ainda a necessidade de formação contínua e especializada.
- Measurement of $WW/WZ \to \ell \nu q q^{\prime}$ production with the hadronically decaying boson reconstructed as one or two jets in $pp$ collisions at $\sqrt{s}=8$ TeV with ATLAS, and constraints on anomalous gauge couplingsPublication . ATLAS collaboration (2865 authors); Aguilar-Saavedra, Juan Antonio; Amor Dos Santos, Susana Patricia; Anjos, Nuno; Araque, Juan Pedro; Carvalho, João; Castro, Nuno Filipe; Conde Muiño, Patricia; Da Cunha Sargedas De Sousa, Mario Jose; Fiolhais, Miguel; Galhardo, Bruno; Gomes, Agostinho; Gonçalo, Ricardo; Jorge, Pedro; Machado Miguens, Joana; Maio, Amélia; Maneira, José; Oleiro Seabra, Luis Filipe; Onofre, António; Pedro, Rute; Santos, Helena; Saraiva, João; Silva, José; Tavares Delgado, Ademar; Veloso, Filipe; Wolters, HelmutThis paper presents a study of the production of WW or WZ boson pairs, with one W boson decaying to $e\nu $ or $\mu \nu $ and one W or Z boson decaying hadronically. The analysis uses $20.2~\text{ fb }^{-1}$ of $\sqrt{s} =8~\text {TeV}$ pp collision data, collected by the ATLAS detector at the Large Hadron Collider. Cross-sections for WW / WZ production are measured in high- $p_{\mathrm {T}}$ fiducial regions defined close to the experimental event selection. The cross-section is measured for the case where the hadronically decaying boson is reconstructed as two resolved jets, and the case where it is reconstructed as a single jet. The transverse momentum distribution of the hadronically decaying boson is used to search for new physics. Observations are consistent with the Standard Model predictions, and 95% confidence intervals are calculated for parameters describing anomalous triple gauge-boson couplings.