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- Design e desenvolvimento de uma alcofaPublication . Santos, Ana; Amorim, AlmiroEste documento foi realizado no âmbito da conclusão do mestrado em Design de produto da Escola Superior de Artes e Design de Matosinhos, consistindo num relatório de estágio com duração de 12 meses, tendo sido realizado na empresa Grupo Bébécar, situada em Caldas de São Jorge, no concelho de Santa Maria da Feira. A Bébécar é uma empresa com 50 anos de história, tendo como atividade a produção e comercialização de artigos de puericultura e utilidades para criança. O seu negócio foi-se diversificando, produzindo cadeiras auto para bebés, carrinhos, alcofas, sacos, e ainda diversos produtos complementares, como mobiliário infantil. É uma empresa que se encontra em constante inovação e com elevados padrões de qualidade e segurança. Os seus produtos primam pela execução e acabamento, originando um artigo de design distinto e funcional. Todos os anos é lançada um nova coleção englobando várias gamas, incluindo a alta “Privé”, cuidadosamente pensada, tendo sempre em consideração as tendências da moda. O meu projecto na Bébécar, consiste no desenvolvimento de uma nova alcofa, chamada de “T-Bob”, para um novo carrinho em desenvolvimento na Empresa. Esta nova alcofa “T-Bob” teria de acoplar o sistema universal da empresa que se denomina “Easylock”. É de maior importância frisar que o objectivo seria produzir um artefacto que pertencesse ao universo da marca. A Bébécar teve um longo caminho, adaptando-se e fidelizando-se a uma certa imagem e ao mesmo tempo acompanhando a evolução das tecnologias. Ao longo do seu desenvolvimento, estudaram-se os mercados para qual é destinada, para a caracterização do produto. Devia ainda ser desenvolvida uma pega para a alcofa “i.Bob”, modelo já existente na empresa. O processo do trabalho desenvolvido, é descrito ao longo deste relatório de estágio, são ainda referidas outras atividades e trabalhos realizados durante o mesmo, para a empresa. É demonstrada a validade do processo de design da alcofa, desde uma pesquisa intensiva de tendências, benchmarking, marcas da concorrência e estudo de mercado. Foram feitos desenhos, modelos variados, para se estudar linhas e formas, chegando até um protótipo final. Pensamos ter concretizado um produto final, com materiais resistentes e uma confeção bem executada com detalhes diferenciadores, com criatividade e inovação. Toda a estratégia de marketing ajudou a criar a imagem da alcofa “T-Bob”, sendo um produto adequado ao estilo de vida e expectativas do target. consolidando e reforçando a imagem de marca da Bébécar.
- Measurement of jet activity produced in top-quark events with an electron, a muon and two $b$-tagged jets in the final state in $pp$ collisions at $\sqrt{s}=13$ TeV with the ATLAS detectorPublication . ATLAS collaboration (2848 authors); Aguilar-Saavedra, Juan Antonio; Amor Dos Santos, Susana Patricia; Anjos, Nuno; Araque, Juan Pedro; Carvalho, João; Castro, Nuno Filipe; Conde Muiño, Patricia; Da Cunha Sargedas De Sousa, Mario Jose; Fiolhais, Miguel; Galhardo, Bruno; Gomes, Agostinho; Gonçalo, Ricardo; Jorge, Pedro; Machado Miguens, Joana; Maio, Amélia; Maneira, José; Oleiro Seabra, Luis Filipe; Onofre, António; Pedro, Rute; Santos, Helena; Saraiva, João; Silva, José; Tavares Delgado, Ademar; Veloso, Filipe; Wolters, HelmutMeasurements of jet activity in top-quark pair events produced in proton–proton collisions are presented, using 3.2 fb$^{-1}$ of pp collision data at a centre-of-mass energy of 13 TeV collected by the ATLAS experiment at the Large Hadron Collider. Events are chosen by requiring an opposite-charge $e\mu $ pair and two b-tagged jets in the final state. The normalised differential cross-sections of top-quark pair production are presented as functions of additional-jet multiplicity and transverse momentum, $p_{\text {T}}$ . The fraction of signal events that do not contain additional jet activity in a given rapidity region, the gap fraction, is measured as a function of the $p_{\text {T}}$ threshold for additional jets, and is also presented for different invariant mass regions of the $e\mu b\bar{b}$ system. All measurements are corrected for detector effects and presented as particle-level distributions compared to predictions with different theoretical approaches for QCD radiation. While the kinematics of the jets from top-quark decays are described well, the generators show differing levels of agreement with the measurements of observables that depend on the production of additional jets.
- Measurement of the $t\bar{t}$ production cross section in the $\tau$ + jets final state in $pp$ collisions at $\sqrt{s}=8$ TeV using the ATLAS detectorPublication . ATLAS collaboration (2854 authors); Aguilar-Saavedra, Juan Antonio; Amor Dos Santos, Susana Patricia; Anjos, Nuno; Araque, Juan Pedro; Carvalho, João; Castro, Nuno Filipe; Conde Muiño, Patricia; Da Cunha Sargedas De Sousa, Mario Jose; Fiolhais, Miguel; Galhardo, Bruno; Gomes, Agostinho; Gonçalo, Ricardo; Jorge, Pedro; Machado Miguens, Joana; Maio, Amélia; Maneira, José; Oleiro Seabra, Luis Filipe; Onofre, António; Pedro, Rute; Santos, Helena; Saraiva, João; Silva, José; Tavares Delgado, Ademar; Veloso, Filipe; Wolters, HelmutA measurement of the inclusive pp→tt¯+X production cross section in the τ+jets final state using only the hadronic decays of the τ lepton is presented. The measurement is performed using 20.2 fb-1 of proton-proton collision data recorded at a center-of-mass energy of s=8 TeV with the ATLAS detector at the Large Hadron Collider. The cross section is measured via a counting experiment by imposing a set of selection criteria on the identification and kinematic variables of the reconstructed particles and jets, and on event kinematic variables and characteristics. The production cross section is measured to be σtt¯=239±29 pb, which is in agreement with the measurements in other final states and the theoretical predictions at this center-of-mass energy.
- Charged-particle nuclear modification factors in PbPb and pPb collisions at $ \sqrt{s_{\mathrm{N}\;\mathrm{N}}}=5.02 $ TeVPublication . CMS collaboration (2272 authors); Nayak, Aruna; Bargassa, Pedrame; Beirão Da Cruz E Silva, Cristóvão; Calpas, Betty; Di Francesco, Agostino; Faccioli, Pietro; Ferreira Parracho, Pedro Guilherme; Gallinaro, Michele; Hollar, Jonathan; Leonardo, Nuno; Lloret Iglesias, Lara; Rodrigues Antunes, Joao; Seixas, Joao; Toldaiev, Oleksii; Vadruccio, Daniele; Varela, Joao; Vischia, Pietro; David Tinoco Mendes, Andre; Silva, Pedro; Musella, Pasquale; Pela, JoaoThe spectra of charged particles produced within the pseudorapidity window abs(eta) < 1 at sqrt(s[NN]) = 5.02 TeV are measured using 404 inverse microbarns of PbPb and 27.4 inverse picobarns of pp data collected by the CMS detector at the LHC in 2015. The spectra are presented over the transverse momentum ranges spanning 0.5 < pt < 400 GeV in pp and 0.7 < pt < 400 GeV in PbPb collisions. The corresponding nuclear modification factor, R[AA], is measured in bins of collision centrality. The R[AA] in the 5% most central collisions shows a maximal suppression by a factor of 7-8 in the pt region of 6-9 GeV. This dip is followed by an increase, which continues up to the highest pt measured, and approaches unity in the vicinity of pt = 200 GeV. The R[AA] is compared to theoretical predictions and earlier experimental results at lower collision energies. The newly measured pp spectrum is combined with the pPb spectrum previously published by the CMS Collaboration to construct the pPb nuclear modification factor, R[pA], up to 120 GeV. For pt > 20 GeV, R[pA] exhibits weak momentum dependence and shows a moderate enhancement above unity.
- O trabalho prático e o trabalho em grupo no ensino das ciênciasPublication . Marques Caiado de Mesquita, Ana Maria