Browsing by Issue Date, starting with "2016-09-13"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Promoção do sucesso educativo uma resposta para jovens institucionalizados com problemas escolaresPublication . Dias, Ana Rita Monteiro; Mendes, ElisabeteEm Portugal existe ainda um número significativo de crianças e jovens em situação de acolhimento residencial devido as situações de perigo em que esteja em causa o Direito à Educação. Uma realidade cada vez mais presente e que não pode ser ignorada, uma questão educativa que conduz à institucionalização. Na sequência desta situação, a Escola e o Lar de Infância e juventude têm a função de trabalharem em conjunto, para assim colmatarem fatores de risco, tornando-se os principais responsáveis pela educação das crianças e jovens. Devido ao facto de o absentismo escolar e insucesso educativo serem um dos principais problemas das crianças e jovens, elaborou-se um projeto com o intuito de perceber quais os seus maiores problemas a nível escolar e intervir o sentido de promover o sucesso educativo. Neste projeto participaram 3 jovens do sexo masculino, de uma instituição de acolhimento a frequentar anos escolares diferentes, mas da mesma escola. Refira-se ainda a participação dos 3 diretores de turma, de cada jovem. A metodologia utilizada neste projeto de intervenção foi: pesquisa documental (processos socioeducativos de cada aluno); sessões individuais (com cada aluno) e questionários (aos diretores de turma). O facto da Escola e a Instituição manterem uma boa comunicação e as sessões terem um acompanhamento direcionado para o reforço da importância da escola permitiu um maior empenho por parte dos jovens. Os resultados obtidos neste projeto de intervenção apontam no sentido de que os jovens caminham para o sucesso educativo com vista a poderem voltar para as suas famílias.
- As forças de segurança como fontes de informação nas notíciasPublication . Gonçalves, Lurdes Filipa da Silva; Lamy, SóniaEm tempos de constantes mudanças, em que a informação circula rapidamente na internet e está acessível a todos, os profissionais de comunicação e relações públicas tendem a preocupar-se cada vez mais com o que publicam e como publicam. Tem-se verificado que as forças de segurança procuram veicular a perceção de segurança e de bem-estar público a toda a população através de uma maior divulgação das suas ações. Considerámos relevante ter como objeto de estudo as notícias publicadas por dois jornais diários, o Correio da Manhã e o Público, no sentido de comparar estas informações com o que é publicado no site institucional da PSP e GNR pelos Gabinetes de Comunicação e Relações Públicas. Com esta análise pretendemos compreender a relação existente entre as forças de segurança e os órgãos de comunicação social, identificando que valores-notícia são expressos nas notícias analisadas e por conseguinte quais têm mais importância nos media. Pretender-se-á compreender de que forma os gabinetes de comunicação servem como fonte de informação oficial para os jornais. Assim, foi possível constatar que as forças de segurança são relevantes como fonte de informação para os media e a personalização e a infração são valores-notícias mais presentes e não há alteração nos valores-notícia utilizados entre o que é emitido pelos gabinetes de comunicação e o que é publicado na maioria das notícias, contudo em algumas peças verificou-se que os jornalistas constroem uma notícia apoiando-se em valores-notícia como a dramatização e o escândalo de modo a captarem a atenção dos leitores.
- Gamification in Skills ManagementPublication . Araújo, José Carlos Marques; Pestana, GabrielEmployees are the human capital which, to a great extent, contributes to the success and development of high-performance and sustainable organizations. In a work environment, there is a need to provide a tool for tracking and following-up on each employees' professional progress, while staying aligned with the organization’s strategic and operational goals and objectives. The research work within this Thesis aims to contribute to improve employees' selfawareness and auto-regulation; two predominant research areas are also studied and analyzed: Visual Analytics and Gamification. The Visual Analytics enables the specification of personalized dashboard interfaces with alerts and indicators to keep employees aware of their skills and to continuously monitor how to improve their expertise, promoting simultaneously behavioral change and adoption of good-practices. The study of Gamification techniques with Talent Management features enabled the design of new processes to engage, motivate, and retain highly productive employees, and to foster a competitive working environment, where employees are encouraged to be involved in new and rewarding activities, where knowledge and experience are recognized as a relevant asset. The Design Science Research was selected as the research methodology; the creation of new knowledge is therefore based on an iterative cycle addressing concepts such as design, analysis, reflection, and abstraction. By collaborating in an international project (Active@Work), funded by the Active and Assisted Living Programme, the results followed a design thinking approach regarding the specification of the structure and behavior of the Skills Development Module, namely the identification of requirements and the design of an innovative info-structure of metadata to support the user experience. A set of mockups were designed based on the user role and main concerns. Such approach enabled the conceptualization of a solution to proactively assist the management and assessment of skills in a personalized and dynamic way. The outcomes of this Thesis aims to demonstrate the existing articulation between emerging research areas such as Visual Analytics and Gamification, expecting to represent conceptual gains in these two research fields.
- Measurement of jet activity in top quark events using the $e\mu$ final state with two $b$-tagged jets in $pp$ collisions at $\sqrt{s}=8$ TeV with the ATLAS detectorPublication . ATLAS collaboration (2863 authors); Aguilar-Saavedra, Juan Antonio; Amor Dos Santos, Susana Patricia; Anjos, Nuno; Araque, Juan Pedro; Cantrill, Robert; Carvalho, João; Castro, Nuno Filipe; Conde Muiño, Patricia; Da Cunha Sargedas De Sousa, Mario Jose; Fiolhais, Miguel; Galhardo, Bruno; Gomes, Agostinho; Gonçalo, Ricardo; Jorge, Pedro; Lopes, Lourenco; Machado Miguens, Joana; Maio, Amélia; Maneira, José; Oleiro Seabra, Luis Filipe; Onofre, António; Palma, Alberto; Pedro, Rute; Santos, Helena; Saraiva, João; Silva, José; Tavares Delgado, Ademar; Veloso, Filipe; Wolters, HelmutMeasurements of the jet activity in $ t\overline{t} $ events produced in proton-proton collisions at $ \sqrt{s}=8 $ TeV are presented, using 20.3 fb$^{−1}$ of data collected by the ATLAS experiment at the Large Hadron Collider. The events were selected in the dilepton eμ decay channel with two identified b-jets. The numbers of additional jets for various jet transverse momentum (p$_{T}$) thresholds, and the normalised differential cross-sections as a function of p$_{T}$ for the five highest-p$_{T}$ additional jets, were measured in the jet pseudo-rapidity range |η| < 4.5. The gap fraction, the fraction of events which do not contain an additional jet in a central rapidity region, was measured for several rapidity intervals as a function of the minimum p$_{T}$ of a single jet or the scalar sum of p$_{T}$ of all additional jets. These fractions were also measured in different intervals of the invariant mass of the $ e\mu b\overline{b} $ system. All measurements were corrected for detector effects, and found to be mostly well-described by predictions from next-to-leading-order and leading-order $ t\overline{t} $ event generators with appropriate parameter choices. The results can be used to further optimise the parameters used in such generators.