Browsing by Issue Date, starting with "2013-10-07"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Evidence for the spin-0 nature of the Higgs boson using ATLAS dataPublication . ATLAS collaboration (2923 authors); Aguilar-Saavedra, Juan Antonio; Amor Dos Santos, Susana Patricia; Anjos, Nuno; Cantrill, Robert; Carvalho, João; Castro, Nuno Filipe; Conde Muiño, Patricia; Da Cunha Sargedas De Sousa, Mario Jose; Do Valle Wemans, André; Fiolhais, Miguel; Galhardo, Bruno; Gomes, Agostinho; Gonçalo, Ricardo; Jorge, Pedro; Lopes, Lourenco; Machado Miguens, Joana; Maio, Amélia; Maneira, José; Marques, Carlos; Oliveira, Miguel Alfonso; Onofre, António; Palma, Alberto; Pina, João Antonio; Pinto, Belmiro; Santos, Helena; Saraiva, João; Silva, José; Tavares Delgado, Ademar; Veloso, Filipe; Wolters, HelmutStudies of the spin and parity quantum numbers of the Higgs boson are presented, based on proton-proton collision data collected by the ATLAS experiment at the LHC. The Standard Model spin-parity $J^P = 0^+$ hypothesis is compared with alternative hypotheses using the Higgs boson decays $H \to \gamma\gamma, H \to ZZ^* \to 4$ leptons and $H \to WW^* \to l\nu l\nu$, as well as the combination of these channels. The analysed dataset corresponds to an integrated luminosity of 20.7 fb$^{-1}$ collected at a centre-of-mass energy of $\sqrt{s}$ = 8 TeV. For the $H \to ZZ^* \to 4$-lepton decay mode the dataset corresponding to an integrated luminosity of 4.6 fb$^{-1}$ collected at $\sqrt{s}$ = 7 TeV is added. The data are compatible with the Standard Model $J^P = 0^+$ quantum numbers for the Higgs boson, whereas all alternative hypotheses studied in this letter, namely some specific $J^P = 0^-, 1^+, 1^-, 2^+$ models, are excluded at confidence levels above 97.8%. This exclusion holds independently of the assumptions on the coupling strengths to the Standard Model particles and in the case of the $J^P = 2^+$ model, of the relative fractions of gluon-fusion and quark-antiquark production of the spin-2 particle. The data thus provide evidence for the spin-0 nature of the Higgs boson, with positive parity being strongly preferred.
- A influência da Internet na tomada de decisão de compra de produtos alimentares e vinhoPublication . Cardoso, Adriana; Gomes, SandraO crescimento exponencial da utilização da Internet, a par da acessibilidade, da conetividade e da interatividade que a caracterizam, traçam um fenómeno que encerra um grande potencial para o consumidor e, concomitantemente, para as empresas. A Internet constitui-se, assim, uma fonte valiosa de procura e de oferta de informação – cujo impacto na tomada de decisões de compra importa compreender. Dado o caráter de experiência dos produtos alimentares e do vinho, pretende-se neste estudo testar a propensão dos consumidores portugueses para recorrer à Internet para a procura de informação acerca destes produtos. Após a revisão de literatura e formulada a questão de investigação, procurou-se responder aos objetivos do trabalho através do teste das hipóteses enunciadas. Trata-se de um estudo quantitativo, em que a recolha de dados foi efetuada por via de um questionário online. Os resultados obtidos mostram que o tipo de produto influencia a importância percebida e a frequência de utilização das fontes de informação online - que registam valores de média superiores para produtos alimentares do que para vinhos. Não se verificam diferenças estatisticamente significativas na frequência de utilização das fontes online entre géneros diferentes, quer na pesquisa por vinhos, quer na pesquisa por produtos alimentares; não se comprovando que a utilização das fontes de informação online para pesquisa sobre estes produtos decresça com a idade. Já o envolvimento para com os produtos, a facilidade percebida da Internet e a frequência de utilização de fontes de informação offline evidenciam influenciar positivamente a utilização das fontes online na pesquisa sobre estes produtos. As fontes de informação mais utilizadas para pesquisa sobre produtos alimentares e vinho são fontes offline: “discussão com amigos e/ou familiares”, seguida de “visita a lojas ou discussão com vendedor na loja”. A fonte mais valorizada quando se procura por produtos alimentares é “o conhecimento prévio da marca”, enquanto que para vinho é “discussão com amigos e/ou familiares”.
- Measurements of Higgs boson production and couplings in diboson final states with the ATLAS detector at the LHCPublication . ATLAS collaboration (2923 authors); Aguilar-Saavedra, Juan Antonio; Amor Dos Santos, Susana Patricia; Anjos, Nuno; Cantrill, Robert; Carvalho, João; Castro, Nuno Filipe; Conde Muiño, Patricia; Da Cunha Sargedas De Sousa, Mario Jose; Do Valle Wemans, André; Fiolhais, Miguel; Galhardo, Bruno; Gomes, Agostinho; Gonçalo, Ricardo; Jorge, Pedro; Lopes, Lourenco; Machado Miguens, Joana; Maio, Amélia; Maneira, José; Marques, Carlos; Oliveira, Miguel Alfonso; Onofre, António; Palma, Alberto; Pina, João Antonio; Pinto, Belmiro; Santos, Helena; Saraiva, João; Silva, José; Tavares Delgado, Ademar; Veloso, Filipe; Wolters, HelmutMeasurements are presented of production properties and couplings of the recently discovered Higgs boson using the decays into boson pairs, $H\rightarrow\gamma\gamma$, $H\rightarrow ZZ^{*}\rightarrow 4 \ell$ and $H\rightarrow W W \rightarrow \ell\nu\ell\nu$. The results are based on the complete pp collision data sample recorded by the ATLAS experiment at the CERN Large Hadron Collider at centre-of-mass energies of 7 TeV and 8 TeV, corresponding to an integrated luminosity of about 25 fb$^{-1}$. Evidence for Higgs boson production through vector-boson fusion is reported. Results of combined fits probing Higgs boson couplings to fermions and bosons, as well as anomalous contributions to loop-induced production and decay modes, are presented. All measurements are consistent with expectations for the Standard Model Higgs boson.